Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Deestyle

Krasch pga filmklipp

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har de senaste dagarna frustrerats över att jag ständigt får kraschrapporter i min webbläsare, Firefox 34.0.5. Webbläsaren hänger sig i några sekunder och sedan kommer kraschrapporten om att Flash player slutat att fungera. Då måste jag uppdatera webbläsaren och har jag tur så fungerar det. Jag har uppdaterat Flashplayer och Java men det har inte hjälpt. För bara ett par veckor sedan installerade jag om Windows 7 som jag kör och då vart det bra ett tag men nu är det väldigt jobbigt. Min laptop har mycket minne och är snabb, så det är inte det som är problemet. Det har med video att göra då det nästan alltid kraschar när jag är på youtube eller Aftonbladet tv. Vet någon hur man kan lösa detta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta problem är ännu värre i min systers bärbara dator med Win 7. Där kör hon senaste Internet Explorer som kraschar varje gång ett filmklipp ska öppnas (dock ej Youtube). Jag öppnade klippet i Firefox men samma problem. Testade sedan i Chrome och det fungerade bra. Alltså krasch i Exporer och Firefox men inte i Chrome. Väldigt märkligt. Några idéer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Internet Explorer:

Du kan se om det hjälper att inaktivera GPU-rendering:

Kontrollpanelen -> (Nätverk och Internet ->) Internetalternativ

På fliken Avancerat, bockar du för Använd programvarurendering i stället för GPU-rendering.

Rensning i IE som hjälper mot många typer av problem:

Återställ inställningarna i Internet Explorer enligt artikeln http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/reset-ie-settings och ta bort cookies och tillfälliga internetfiler enligt artikeln http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/manage-delete-browsing-history-internet-explorer .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...