Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kundsuport via mail till Yahoo?


Morgankane

Rekommendera Poster

Jag har lagt ner timmar nu på att finna någon kundsupport hos Yahoo, men de email addresser jag hittar fungerar inte. Har verkligen inte Yahoo någon support?

 

Jag befinner mig nu utomlands i 5 månader. När jag öppnar datorn och skall logga mig in på en av mina emailaddresser, begär Yahho ID kontroll till en emailaddress jag inte har använt på många år, och därför är den borta. Jag har rest utomlands varje år och aldrig haft detta problem. Då jag har affärer gående på denna emailen, MÅSTE jag komma åt den.

 

Vet någon om var jag skall kontakta yahoo?

Att fråga på forum och andra ställen ger inte någon lösning på mitt problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden i Yahoos forum verkar handla om en person med likartat problem: https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20141210165627AAuD4cw

Svaren borde gälla dig också.

Nei, det gäller inte mig. Sen, så har jag under alla år jag har använt datorer OCh försökt komma i kontakt med kundsupport i USA, lärt mig, att de bygger upp sina sidor så man alltid kommer till ändan av en blind väg, eller att man går i ring, och kommer tillbaka till den punkt man började. Samma sker nu, tillbaka och tillbaka, och skall man sitta och prova ut alla kombinationer för att komma fram till, som jag ser det, ett icke existerande telefon eller mail, då skall man ha gott om tid! 

 

Nu har jag följd Arthurs anvisning men kommer till en sida som inte leder längre.

Jag tror inte jag är den enda på planeten som har dessa erfarenheterna med amerikanska bolag.

 

Det är medveten strategi att inte upplys någon kontaktmöjlighet.

Man får flest nöjda kunder då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte jag är den enda på planeten som har dessa erfarenheterna med amerikanska bolag.

 

Det är medveten strategi att inte upplys någon kontaktmöjlighet.

Man får flest nöjda kunder då.

Dessvärre misstänker jag att det inte bara berör nordamerikanska företag utan minst lika mycket europeiska, nordiska och svenska. Tycker mig känna igen något liknande från vänner som försökt kontakta svenska Försäkringskassan, Skattemyndigheten m fl.  :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu ÄNTLIGEN kommit i kontakt med dom, via FB!   Ett multibillion företag måst gå via Fb. det ser jag som än ett lågnivå på hur de går till väga.
Nu ville de ha min mobiltelefons nummer, och det har de fått å får vi se vad som sker.

Såg en kille hade suttit i 2 timmar för att komma fram på telefon.

Kundservice! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det ju så att man får vad man betalar för. Vill man ha bra support när det gäller sina mejl kan man ju använda ett webbhotell som kostar några hundra kronor om året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har nu ÄNTLIGEN kommit i kontakt med dom, via FB!   Ett multibillion företag måst gå via Fb. det ser jag som än ett lågnivå på hur de går till väga.

Nu ville de ha min mobiltelefons nummer, och det har de fått å får vi se vad som sker.

Såg en kille hade suttit i 2 timmar för att komma fram på telefon.

Kundservice! 

Håller med om att det är trist att man måste ha ett Facebook konto även för detta. (Alla vill inte vara på Facebook.) Kanske duger inte heller ett vanligt telefonnummer utan det ska vara ett mobiltelefonnummer. Tur att du hade vad som krävs och hoppas det fixade sig för dig, Morgankane.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...