Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Backup från nas till usb


gson81

Rekommendera Poster

Har skaffat en synology ds214+ och använder båda hårdiskarna till olika saker så jag skulle vilja göra backup lite då och då till usb hårdisk. Hur gör man det smidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från manualen:

 

Säkerhetskopiera data på USB-enhet eller SD-kort

Du kan gå till Kontrollpanel > Externa enheter för att specificera en delad mapp att använda med USBCopy

eller SDCopy och sedan använda knappen Copy på frontpanelen till din Synology NAS för att kopiera data från

en USB-enhet eller ett SD-kort till den delade mappen.1

---------

1 USBCopy och SDCopy finns endast på vissa modeller. Besök www.synology.com för mer information.

Tillägg: Hmmm... det blev ju data åt fel håll det...

Men kolla inställningsmöjligheterna. På en NAS från Netgear kunde man skapa flera olika backupjobb och ett klick på knappen i fronten startade dessa jobb, TILL en ansluten USB-disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inbyggda funktioner för backup, hoppas att detta jag beskriver är förinstallerat, annars finns det diverse andra program för backup att hämta i Paketcenter:

 

Logga in i webbgränssnitter på din Synology.

Välj i Huvudmenyn längst upp till vänster Säkerhetskopiering och replikering, sen Säkerhetskopiering och Skapa och ny LUN Säkerhetskopieringsuppgift. Det går nog med det andra valet Datasäkerhetskopieringsuppgift också.

 

Kommer inte ihåg vilket jag använde själv för det var minst ett år sedan jag skapade mina säkerhetskopieringsinställningar.

 

Det är bara att testa så det blir som man vill. Inte det enklaste i början innan man fått rätt på alla inställningar 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...