Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Eghdf

LÖST Profilbild Gmail resp Youtube

Rekommendera Poster

Finns det verkligen ingen  möjlighet att ha olika profilbilder i sin Gmail resp sin youtube-kanal?

Använder Gmail för att mailkommunikation, inklusive företagsrelaterad och där vill jag ha en helt vanlig ansiktsbild. Min youtubekanal innehåller mina musikvideor och där vill jag ha något helt annat, men hittar inte fram till hur jag kan lösa detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I korthet: Det går inte. Tanken med att ha ett Google-konto till flera tjänster är just att ha en så förenklad hantering som möjligt, därav att din profilinformation kommer att vara densamma oavsett tjänst du använder med ditt konto. Jag föreslår att du tittar på att skaffa ett till separat Google-konto och flytta över din Youtube-innehåll till det kontot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar - som jag misstänkte. Då kommer en följdfråga. Kan jag flytta över hela youtube-kanalen rätt upp o ner som den ligger till ett annat google-konto i oförändrat skick?

I annat fall skulle jag behöva ladda ner alla videos igen o antalet visningar och kommentarer skulle försvinna. Och än värre för min del, de musiker jag filmar och som länkar till min youtube-kanal måste göra om allting, inkl en massa PR-material med inbyggda hyperlänkar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...