Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går det att integration Facebook med en sida?


kikotte

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag undra om det går att integration Facebook till en sida så fort något det kommer något nytt så kommer det på deras Facebook sida (aviseringar) och så fort dom har skrivet något så får dom en aviseringar om någon skriver något till den inlägget?

 

Jag vill inte att inlägget ska komma till Facebook utan att det spara i min database samma sak med alla kommentera men så fort något nytt inlägg kommer in vill jag att det ska komma upp i deras Facebook sidan om någon skriver något ny kommentera kommer till det inlägget som dom har skrivet så ska det komma en aviseringar till den sidan?

 

 

Går det att fixa så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något example hur det funkar?

 

För vill att allt spara i min database som är inlägg och kommentera. Och på deras Facebook sidan så kommer dom se så fort ett nytt inlägg kommer upp men dom måste vara inne på min sida för att kunna kommentera går det att fixa så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig jobbat med Facebooks API men enligt vad dokumentationen säger så ska det gå.

Jag jobbade med Instagrams API under ett skolprojekt. Jag skrev i princip ett helt fungerande Instagramklient i PHP med hjälp av deras API. Han som jag gjorde projektet åt hade redan gjort liknande med Facebook....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig jobbat med Facebooks API men enligt vad dokumentationen säger så ska det gå.

Jag jobbade med Instagrams API under ett skolprojekt. Jag skrev i princip ett helt fungerande Instagramklient i PHP med hjälp av deras API. Han som jag gjorde projektet åt hade redan gjort liknande med Facebook....

Vad gött då vet jag att det ska gå att fixa det. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd wrapper php för APIet och börja med att hämta och skriva på din wall för att komma igång. Facebook APiet är ganska stort.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Webhook

Det är så realime api:et fungerar....

Vet du någon live example på ungefär vad man kan göra med api?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det även att skicka pm från någons FB konto med?

 

tex

 

Från Robin till Emma med api?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...