Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

startar endast i felsäkert läge


couchboy

Rekommendera Poster

Hej.sitter här med min syrras dator. När man startar den kommer man till inloggningsbakgrunden.där står det vänta i typ 10 min sen försvinner det och bara bakgrunden är kvar. Ingen muspekare. Ctrl alt delete ingen reaktion. Startar i felsäkert läge. Har gått in i autostart å plockat bort okända program och gjort en system återställning utan resultat. Hittade dock bara en från igår då problemet redan fanns som det stod Windows uppdate på.men redan då hade den hängt sig med inloggningsbakgrunden utan muspekare å inte svara. Nån som har nå tips på hur jag kan hjälpa min syrra. Avinstallera alla gamla javaversioner sist jag var här. Nån va från 2008.ka n det sabbat nåt? En javauppdatering hade tydligen kommit upp strax innan problemen börja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Java är eller inte är installerat påverkar inte inloggningsskärmen.

 

Om det finns något annat än tangentbord, mus och bildskärm ansluten till den stationära datorn resp. något överhuvudtaget anslutet till den bärbara datorn så ta bort det.

 

I msconfig - Autostart kan du ta bort bocken framför allting och i msconfig - Tjänster kan du ta bort bocken framför allt som inte är Microsoft-tjänster. Om datorn då startar får du sätta tillbaks bocken framför några tjänster/autostartprogram i taget tills du kommer fram till vilken det är som orsakar problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte allt du sa men gick fortfarande inte.Så fick göra en ominstallation av hela operativsystemet.nu kommer man in men det e fortfarande skumt. ena gången man startar tar det 4 sekunder för rutan där man skriver in lösenord kommer upp andra gången 2 minuter efter inloggningsbakgrunden dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det ju så att en Vista-dator är rätt gammal vid det här laget.

 

Kan det vara så att datorn blir för varm?

För det kan ge upphov till konstiga problem, bland annat att processorn går med lägre hastighet.

Gäller det en bärbar eller en stationär dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...