Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musplattan fungerar dåligt, datorn trög


t_lily

Rekommendera Poster

Hej!

 

Vill direkt börja med att påpeka att jag i princip kan noll om datorer. Jag vet hur man startar och använder den, och det är i princip allt. Nu är det tyvärr så att de senaste månaderna har musplattan fungerat riktigt uselt, till exempel svävar du med muspekaren över en länk så trycks denna automatiskt. Hela textstycken kan försvinna och sidor stängs helt plötsligt av sig själva. Dessutom låter den som en överansträngd dammsugare.

 

Laptopen är tre år gammal, och det är en LG x110, vad nu det betyder.

 

Är den gammal och färdig för sophögen eller finns det något sätt att rädda den?

Vill gärna fortsätta använda den om det går och är mycket tacksam för minsta hjälp.

 

 

/Med Vänliga Hälsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Verkar som att datorn blir överhettad eftersom fläkten låter så mycket och det kan i sin tur leda till många underliga problem. Troligen har det samlats damm i ventilationskanaler och fläkt under åren. Det är troligen bäst att lämna in datorn för en dammrensning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svar!

 

Den låter dock enbart när jag kör olika program, inte när jag bara låter den stå.

 

/vänliga hälsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Tydligen klarar datorn av att hålla sig sval när den inte gör något men klarar inte av det när den måste jobba lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemen med musplattan kanske inte beror på värmen - känns den varm?

 

Är plattan smutsig? (ja inte så att jag anklagar dig för att ha smutsiga grejor men..)

 

Känns "mus"knapparna okej? Hörs ett tydligt klick?

 

Man bör kunna stänga av att man kan använda "tap" på plattan som klick, kanske blir jobbigt om det är så du använder den men går kanske att se ev. skillnad i vad som händer/inte händer då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemen med musplattan kanske inte beror på värmen - känns den varm?

 

Är plattan smutsig? (ja inte så att jag anklagar dig för att ha smutsiga grejor men..)

 

Känns "mus"knapparna okej? Hörs ett tydligt klick?

 

Man bör kunna stänga av att man kan använda "tap" på plattan som klick, kanske blir jobbigt om det är så du använder den men går kanske att se ev. skillnad i vad som händer/inte händer då...

 

Musplattan är varm när jag använder datorn, ja.

 

Datorn är ren nog att ätas på. Alltid varit. Noga med rengöring.

 

Musknapparna fungerar dom de ska.

 

Det som har hänt de senaste månaderna är att musplattan helt enkelt inte fungerar som den ska. Textstycken försvinner eller markeras av sig själva, sidor stängs ner etc. Det där med "tap" låter intressant, vad menar du med det?

 

stort tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...