Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bredbandsleverantörer


Talisman

Rekommendera Poster

Hej min hyresvärd har valt Telenor open universe som installerat fiber i hyreshuset. Nu har jag ett antal bredbandsleverantörer att välja på , Bredbandsbolaget, Bahnhof är de som jag kollat in, men omdömena är sviktande skulle vara glad om ni kunde tala om för mig hur dessa sköter sig som med hastighet support m.m. Och sedan är det någon som har samma fiber aktör i huset där ni bor så är jag tacksam för information hur det fungerar för er (Telenor Open universe).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju framför allt de som har problem som lämnar omdömen så det är alltid oproportionerligt många negativa omdömen. När det gäller hastighet är ju båda bolagen stora och välkända, även om Bredbandsbolagets moderbolag Telenor är mycket större, så de lär ju ha bra knytpunkter till stomnätet båda två.

 

Det finns alltid både kunniga och nyanställda på supportavdelningar så omdömen om supporten beror mycket på vem som råkar svara på ens problem.

 

Hör med grannar om vad de har valt och hur de upplever det. Kolla öppettider till supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lutar åt Bredbandsbolaget eftersom jag då slipper router eftersom signalen sänds genom vårat blivande fibernät , som Telenor Open universe står för..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lutar åt Bredbandsbolaget eftersom jag då slipper router eftersom signalen sänds genom vårat blivande fibernät , som Telenor Open universe står för..

Ursäkta, men det där förstår jag inte.

 

Om du har flera datorer, surfplattor och/eller mobiler behöver du en router oavsett vilken internetleverantör du använder och har du bara en dator (och inget annat) behöver du ingen router oavsett vilken internetleverantör du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men det där förstår jag inte.

 

Om du har flera datorer, surfplattor och/eller mobiler behöver du en router oavsett vilken internetleverantör du använder och har du bara en dator (och inget annat) behöver du ingen router oavsett vilken internetleverantör du använder.

Har två routrar en för ip tele och en vanlig för trådlöst samt trådad...så en tredje är lite väl mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då lär du ju inte behöva någon mer router oavsett vad du har för internetleverantör.

precis.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...