Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tangentbord


hup151_t

Rekommendera Poster

har under 15 års tid använt tangentbord med sladdanslutning. till nya datorn köpte jag till ett sladdlöst bord. märker att jag alltid glömmer att slå av tangentbordet.  min dumma fråga är nu om tangentbordet tär på batteriet endast när tangenterna används eller om det är en konstant förbrukning så fort knappen är ställd på "on"? nyfikenheten på småsaker är stor ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slår aldrig av tangentbord eller mus och batterierna räcker ofattbart länge ändå. På jobbet sitter jag med mus runt 6h/dag och ett AA-batteri räcker nästan ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slår aldrig av tangentbord eller mus och batterierna räcker ofattbart länge ändå. På jobbet sitter jag med mus runt 6h/dag och ett AA-batteri räcker nästan ett år.

Samma här. Jag har på två av mina datorer Logitechs trådlösa tangentbord samt trådlös mus och batterierna räcker ofantligt länge, denna särskilt till min bärbara Logitech wireless M525 mus, är väl nästan två år sedan jag bytte batteri där.

Där går det att stänga av musen om man skall frakta laptopen och musen vid resor, annars stänger jag aldrig av dessa.

 

Däremot har Microsoft en variant med trådlöst tangentbord och mus i ett paket - där det det inte går att stänga av dess vid. tex. transport och batterilivslängden är rätt dålig.

Så det beror lite på fabrikat och vilken modell det är på dessa trådlösa grejor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar för snabba svar. jag har mus bloody gun 3 v7 med sladd och tangentbord utan sladd K 520. jag förstår att strömförbrukningen är ytterst marginell bara tanken om det krävs tangentnedslag för att "dra ström". om ni teoretiskt skulle ha tangentbord och mus i arbete konstant kanske batterierna inte skulle räcka så länge...... en akademisk frågeställning som för mig blev aningen intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en av mina datorer med trådlöst Logitech t-bord och mus, som jag använder i princip dagligen är det inga som helst problem med batterierna och jag stänger aldrig av dessa... :thumbsup:

 

På den stationära mer kraftfulla datorn, som jag dessutom använder för spel, bild och film redigering etc. vill jag absolut ha trådat tangentbord och i nuläget har jag trådad mus, även om det finns trådlösa spel-möss.

 

Dessutom så är det på många (kanske alla?) trådlösa tangentbord - ingen lysdiod för tex. Caps-lock och Num-lock och vill man ha ett bakgrundsbelyst tangentbord så är det trådat som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack igen. helt plötsligt problem med tbordet. oavsett vilken tangent jag trycker på så tar datorn inte emot nåt kommando, kollade på tangentbord i enhetshanteraren där det står  det går inte att läsa in den här enhetens drivrutin eftersom en tidigare instans av drivrutinen redan finns i minnet kod 38. drivrutinen kunde inte läsas in eftersom en tidigare version av drivrutinen fortfarande finns i minnet. Obs att datorn varit igång hela tiden och ändock försöker datorn läsa in drivrutiner. jag törs inte starta om datorn heller för då kan jag inte skriva in lösenordet. att jag kan skriva här beror på att jag använder det virtuella tbordet som ingår i Kaspersky men det kommer jag inte åt vid omstart. nu kanske en omstart löser problemet och att rätt drivrutin finns när det är dags att skriva lösenordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows kan inte läsa in här enhetens drivrutin eftersom en tidigare instans av drivrutinen redan finns i minnet. (Kod 38)

 

Koden 38

Drivrutinen kunde inte läsas in eftersom en tidigare instans fortfarande är inläst. Starta om datorn.

 

Använda guiden för felsökning

 

Om du inte redan har kört guiden Felsökaren gör.1.Klicka på fliken Allmänt i dialogrutan för enhetens Egenskaper .

2.Klicka på Felsök för att starta Felsökaren. Guiden ställer några enkla frågor och innehåller en lösning på ditt problem utifrån de svar du uppger.

3.Följ stegen för upplösning av guiden för att lösa problemet.

Starta om datorn

 

Klicka på Start, klicka på Avslutaoch välj Starta om i dialogrutan Avsluta Windows om du vill starta om datorn.

 

Detta hittar du här http://support2.micr...kb/310123/sv#38

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack Enhetshanteraren / Tangentbord anger 2 poster som heter lika viz *HID KEYBOARD DEVICE* och den övre/första har plats  *På USB-enhet* och den andra/undre *På USB INPUT DEVICE (Logitech download assistant).  Jag hittar ingen flik/knapp *Felsök* - finns var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du högerklickar på ikonen till ett av enheterna ska du få fram en ruta med alternativet "Felsök".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med den högerklickningen får jag fram 1) Uppdatera drivrutin 2) Inaktivera 3) Avinstallera 4) Sök efter maskinvaruförändringar 5) Egenskaper. En kompis hörde av sig och han gick via "Åtgärdscenter" och där fick vi fram "Felsök" som sen bekräftade att nåt var galet men inte kunde åtgärda. Han försökte också först med din högerklickning. I den här vevan försvann även det Virtuella Skrivbordet av nån anledning så jag kunde inte fråga mer på Forum igår. Satte allt på ett kort och stängde av datorn igår  och vid uppstart i morse så fungerar nu tangentbordet. Men jag tror nog jag ska köpa ett med sladd som reserv.... tack för ditt intresse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...