Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dessa dumma meddelanden fick jag när jag skulle avinstallera Windows 7


MariaE

Rekommendera Poster

Dessa dumma meddelanden fick jag när jag skulle avinstallera Windows 7 och det gick inte att installera program heller. Det går visst inte i Linux heller utan att jag skriver av lite ur manulen till Linux. Den försvinner iallafall inte för den finns i Linux, :-) 

/Maria

 

post-120863-0-86986400-1417683929_thumb.jpg

post-120863-0-18916400-1417684021_thumb.jpg

post-120863-0-03165100-1417684054_thumb.jpg

post-120863-0-95269900-1417684114_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär tömmer man inte en disk! Du försöker ta bort filer som i NTFS markerats som systemfiler, livsviktiga för att datorn ska starta osv. bara sunt att datorn då varnar för att radera dem.

 

Normala förfarandet om man vill tömma en hårddisk är enkla

format c:

 

inget mer.

något som dessutom Linux-installationen definitivt vill när det installeras eftersom Linux använder helt annat filsystem än Windows.

Så att du manuellt raderar alla filer sker till ingen nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär tömmer man inte en disk! Du försöker ta bort filer som i NTFS markerats som systemfiler, livsviktiga för att datorn ska starta osv. bara sunt att datorn då varnar för att radera dem.

 

Normala förfarandet om man vill tömma en hårddisk är enkla

format c:

 

inget mer.

något som dessutom Linux-installationen definitivt vill när det installeras eftersom Linux använder helt annat filsystem än Windows.

Så att du manuellt raderar alla filer sker till ingen nytta.

Tyvärr gick det inte att skriva format C: heller det var det första jag försökte med. Men jag försökte göra det innefrån Windows. Det var nog därför det inte försvann...  Sen försökte jag installera Ubuntu det påstods att hårddisken skulle bli raderad då men det funkade inte heller.:-(  Den skivan var startbar enligt isobuster. Isobuster brukar inte ljuga. 

 

Men alla filer försvann när jag startade datorn med skivan som jag kopierade Linux Mint till och började installera det. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...