Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enkelt boilerplate/framework/mappstruktur för nybörjare?


Martin79

Rekommendera Poster

Nybörjare på PHP och håller på att bygga på ett mindre projekt. Projeketet kommer innehålla 2-3 php-filer, mindre än 10 MySQL frågor samt html css och javascript såklart.

 

Tycker redan nu att mitt projekt känns lite otrukturerat. Söker därför efter något enkelt boilerplate/framework/mappstruktur/startprojekt som är extremt avskalat men hjälper mig att få en bra grund för mapp/filstrukturen samt undvika de värsta/vanligaste säkerhetsriskerna. Har tittat på olika ramverk men de flesta verkar var extremt komplexa. Jag vill inte lära mig ett nytt ramverk, jag vill få en bra startpunkt. Ser även att många ramverk bygger på MVC. Är det nödvändigt för ett projekt i min (lilla) storlek? Dessutom verkar de använda sig av massa andra bibliotek som jag aldrig hört talas om.

 

Har dock hittat några




 

Vet dock inte hur bra utgångspunkt de är. Många säga att om jag bara lär mig OOP så kommer det lösa sig men jag vill göra det under mitt projekt och få en bra utångspunkt. Är inte nybörjare inom programmering överlag. Någon som har förslag på ett bra utgångsläge för mig och/eller vad tycker ni om mina förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt CodeIgniter en del och tycker att det är en helt ok grund att stå på och går ganska snabbt att lära sig. Har dock inte testat så många olika frameworks så jag kan inte jämföra med så mycket. Det bygger på MVC.

 

http://www.codeigniter.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...