Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ned/Uppgradering av operativsystemet


Gorn1

Rekommendera Poster

 

Hej Mikael,

Jättemycket tack! Det tråkiga är att jag fick tips och testat ut dessa länkar redan :-(

 

Även den från realtek ovanför sony och alla 5 från den andra länken.

Tack ändå..

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du använder en USB mottagare för den trådlösa uppkopplingen ? Om mottagaren inte stöder Bluetooth lär det inte fungera.

 

LARSAS

 

 

Hej igen Larsas,

 

Ja, det är den praktiska biten. Jag kan ha uppkopplingen på flera enheter som jag har, enkelt,

Samtidigt tänker jag nu använda mig också av mobiltelefonens nedladdningskapacitet, när den också är portabel samt att jag kan ladda ned en hel del från den i mitt abonnemang som även är 4g.

 

Så här står det om den ifall du blir klokare av det:

 

Flash drives

                HUAWEI TF CARD Storage USB Device

                    Manufacturer    Hitachi

                    Product Family    Ultrastar

                    Series Prefix    Unknown

                    Model Capacity For This Specific Drive    TF0GB

                    Interface    USB

                    Capacity    3,69 GB

                    Real size    3 965 190 144 bytes

                    RAID Type    None

                        S.M.A.R.T

                            S.M.A.R.T not supported

                        Partition 0

                            Partition ID    Disk #2, Partition #0

                            Disk Letter    G:

                            File System    FAT32

                            Volume Serial Number    30633138

                            Size    3,69 GB

                            Used Space    320 KB (1%)

                            Free Space    3,68 GB (99%)

 

-----

------

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lyser fortfarande Gul och min dator kan fortfarande inte hitta min telefon.

 

Jag hänger inte riktigt med?

Har du anslutit eller ej andra enheter och dessa nu inte fungerar?

 

Att din telofon inte känns igen har med att göra att du måste installera en särskild programvara från den tillverkaren som innehåller en speciell drivrutin för just din mobil-telefon och har inget som helst med Windows drivrutiner att göra.

 

När du gör detta så kommer en särskild drivrutin från mobiltillverkaren att installeras på din dator och därefter kommer din mobil att bli igenkänd.

 

Vad har du nu egentligen för problem - specificera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är alltså kopplad mot internet med ett Huawei mobilmodem (med monterat minneskort)

 

Problemet är nu att kunna koppla exempelvis en mobiltelefom mot datorn och då använda det inbyggda trådlösa nätverkskortet med Bluetooth för det.

 

Fungerar kontakten med mobilen med avinstallerat mobilmodem ? Steg 1 bör ju vara att se till att det fungerar.Förutsättningen för det är ju att trådlösa nätverkskortet är korrekt installerat med drivrutiner även för Bluetooth. Det borde också finnas i Enhetshanteraren utan utropstecken.

 

Har man fått uppkopplingen mot mobiltelefonen att fungera som man vill så kan man fortsätta med att installera mobilmodemet och se vad som händer.

 

Utropstecknet för trådbundna nätverkskortet kan lämnas därhän då det ej används och har ingenting med problemet att göra.

 

 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger inte riktigt med?

Har du anslutit eller ej andra enheter och dessa nu inte fungerar?

 

Att din telofon inte känns igen har med att göra att du måste installera en särskild programvara från den tillverkaren som innehåller en speciell drivrutin för just din mobil-telefon och har inget som helst med Windows drivrutiner att göra.

 

När du gör detta så kommer en särskild drivrutin från mobiltillverkaren att installeras på din dator och därefter kommer din mobil att bli igenkänd.

 

Vad har du nu egentligen för problem - specificera?

 

Hej Flyfishermen.

 

Ah! förstår, då får jag kolla upp det. Det låter givet, men man ska komma på det också :-) Tack!

 

Nej, det är samma "gula varningsnotering" i enhetshanteraren som aldrig vill finna sin drivrutin:

 

Ethernet-styrsystem:

Realtek PCIe GBE Family Controller

                            Connection-specific DNS Suffix    image.loc

                            Connection Name    Ethernet

                            DHCP enabled    Yes

                            MAC Address    -xxxxx

MaskinID:

PCI \ VEN_10EC & DEV_8168 & SUBSYS_09041025 & REV_0C

 

 

Den som verkar vara omöjlig att få "släkt".

Jag har fått bra länkar av medlemmar här bla:

http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=5&PFid=5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false#RTL8111B/RTL8168B/RTL8111/RTL8168

 

och

 

http://www.pcidatabase.com/vendor_details.php?id=1697

 

Men ingen vill accepteras av datorn.

 

 

Om du tittar på mina två Speecy-kopior (tidigare inlägg) så ser man att det som skiljer sig mellan dem är just: Realtek PCIe GBE Family Controller som ligger under Nätverk.

 

Så det är väl troligt att det är den drivrutinen som jag söker?

Plus ditt tips idag då, med program och drivrutin från mobilen.

 

MVH

 

Ps. Har hållit på hela dagen med att brottas med mitt Bios och få tillbaka systemet till w7, när jag igår, dumt nog, och utan att veta riktigt vad som händer i datorn, körde igång w8, ändrade bios, som vägrade låta mig komma tillbaka :-(

 

Men tips om hur man flashade bioset osv har återställt ordningen. En lärdom rikare ;-)

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är alltså kopplad mot internet med ett Huawei mobilmodem (med monterat minneskort)

 

Problemet är nu att kunna koppla exempelvis en mobiltelefom mot datorn och då använda det inbyggda trådlösa nätverkskortet med Bluetooth för det.

 

Fungerar kontakten med mobilen med avinstallerat mobilmodem ? Steg 1 bör ju vara att se till att det fungerar.Förutsättningen för det är ju att trådlösa nätverkskortet är korrekt installerat med drivrutiner även för Bluetooth. Det borde också finnas i Enhetshanteraren utan utropstecken.

 

Har man fått uppkopplingen mot mobiltelefonen att fungera som man vill så kan man fortsätta med att installera mobilmodemet och se vad som händer.

 

Utropstecknet för trådbundna nätverkskortet kan lämnas därhän då det ej används och har ingenting med problemet att göra.

 

 

 

LARSAS

 

 

Hej Larsas,

 

Nej, det har jag ju också lyckats undvika!

 

Sedan så gör du mig glad också :-) Kanske, eventuellt , kan jag få alla enheterna att fungera, även med en obetydlig gulmarkering.

 

Jag kollar och berättar.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...