Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är min skrivare kapad?


Snow

Rekommendera Poster

Hej!

Kom in och skulle kolla på datorn då ser jag att min skrivare har skrivit ut en sida som jag inte känns vid.

Bibi & Tina och en massa figurer som tydligen ska klippas ut längst ner står det www.bibiundtina.de

Jag kör trådlöst med en HP Pavilion DV7-6101 med W7 Home Edition har en D-link DIR 655 samt en HP 7520 har NIS 2014. Vad jag vet så har jag en e-postadress till skrivaren också. Routerns brandväggar är aktiverade.

Har genomsökt med Norton men inte hittat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna skrivare? http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=CZ045B&opt=BEQ&sel=PRN

Har du skrivaren uppkopplad till internet och den har en egen e-postadress så lär du väl bara ha fått ett sk.spam mail.

Detta är nytt för mig, jag har visserligen en trådlös skrivare uppkopplad i mitt hemmanätverk, men den har inte internetåtkomst.

 

Jag förstår inte riktigt vitsen att skrivaren skall ha en e-postadress?
Men här förklaras det visst av HP https://h30495.www3.hp.com/c/46661/US/en/?jumpid=in_R11549%2Feprintcenter

 

Frågan är om det går att spärra all inkommande e-post, utom från specifik e-post adress som tillåts skriva ut?

i annat fall kanske du måste stänga av den funktionen, för det blir ju dyrt med papper och patroner om den skall skriva ut okändas inkommande e-post i tid och otid.

Användarhandbok

 

Men som sagt, jag kan för lite om dessa typer av skrivare, första gången jag hör talas om en faktiskt.

Mvh ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, jag läste nu i Användarhandbok att, ja jag citerar ett stycke i stället från sidan 23:

 

Som ett skydd mot otillåten e-post tilldelar HP skrivaren en slumpmässig e-postadress som aldrig publiceras och
som standard inte svarar någon avsändare. ePrint tillhandahåller också spamfiltrering enligt industristandard och
omvandlar e-meddelanden och bilagor till ett format som enbart kan skrivas ut, i syfte att minska hoten från virus
eller annat skadligt innehåll. ePrint-tjänsten filtrerar dock inte e-meddelanden baserat på innehåll, så den kan inte
förhindra att anstötligt eller upphovsrättsligt skyddat material skrivs ut.

Tydligen fungerar inte HPs e-print tjänsts spamfilter till 100% så det kanske inte sker så ofta då, ett skräp mail som slunkit igenom helt enkelt, ren otur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Flyfisherman. :thumbsup:

Jag kollade upp lite och såg att e-postadressen inte var aktiverad, däremot så har jag nog fubblat till det när jag skulle kolla bläcknivåerna tydligen har jag råkat nudda en fyrkant i displayen som heter KIDDINX och denna har då aktiverats och skrivit ut papperet godtyckligt verkar det som.

Jag ska läsa igenom manualen och se om jag kan ta bort några av alla dessa extratjänster som tydligen medföljer men är onödiga lättare att rensa en dator än en skrivare verkar det som. Så j--la mkt skräp :thumbsdown: som det finns inprogrammerat hade varit bättre om man fått välja vid köpet vad man vill ha i skrivaren efter lev. Men då hade de väl inte blivit av med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tydligen Appar och de går inte att ta bort men jag har fortfarande garanti på den så det får bli HPS support och höra om de kan hjälpa mig städa upp i skrivaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...