Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Okänt fel" på youtube (Löst)


DePhaz

Rekommendera Poster

Hej.

 

Och ursäkta mig. Jag hatar saker som krånglar.

 

Skrev säkert fel men kommandot aticonfig ger följande resultat i Terminal:

aticonfig: No supported adapters detected. Som sagt, jag kan ha skrivit fel kommando.

 

Nä, att installera något mer känns inte aktuellt. Men det verkar inte som om jag kan avinstallera det hela nu, jag hittar ju inte filen och kan inte använda programmet. Sökte efter det i programcentralen. Det finns ett "Catalyst" i programcentralen men det ska ha installerats 2012-09-26 så det var inte det jag försökte med igår.  Jag skulle vilja avinstallera programmet "normalt" eftersom det står i "installations informationen" att systemet går tillbaka till det skick det hade före installationen.

 

Vet inte varför ljudet "flippade ut" pga detta. Fick tillbaka bild på VLC genom att installera om programmet. Totem vill jag dock inte röra eftersom det har insticksmoduler till Firefox. Så jag får behålla den utan ljud så länge. Jag får fortfarande bara "Analog mono output" under ljudiställningar (inte för att jag hör någon skillnad men i alla fall, ber jag om stereo ska det vara det också). Dessutom funkar inte ljudet på nätet med denna inställning.

 

Har datorn på till ca 19:30 ikväll och därefter hinner jag inte engagera mig i detta mera förrän tidigast lördag  kväll. Det är  körigt i denna veckan nämligen.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Väcker tråden igen. Ursäkta väntetiden.

 

Genom att köra kommandot: sudo apt-get remove --purge fglrx fglrx_* fglrx-amdcccle* fglrx-dev* lyckades jag få bort det felaktiga Catalyst Controle Center från datorn. Tyvärr försvann min andra "modul" också, "Binär ATI-drivrutin för X.Org" men den var bara att installera igen via programcentralen.

 

Ljud har jag på internet om rätt val är gjoirt under "Ljudinställninger".  VLC fungerar som sagt men inte "Totem" vilket är synd. Dessutom får jag nu under ingen omständighet gå in i "Ljudinställningar" för då ändras ljudet till Mono och det funkar inte. Det finns med andra ord finns det fortfarande ett "fel" någonstans men vet inte vad jag ska söka efter.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...