Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Apple borde skämmas!


CyberPet

Rekommendera Poster

Apple borde verkligen skämmas för att göra så OTROLIGT läckra datorer!

 

Jag har fått en släng av "jag-vill-ha-sjukan" nu när nya iBook är släppt och detta är otroligt jobbigt eftersom varken ekonomin eller behovet riktigt finns.

 

Jag VILL HA en iBook med en AirPort!!!!!!!

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samuel Kvarnbrink

Syftet med detta forum är ju att diskutera nyheterna, men det verkar ju lönlöst när det gäller iBook. Den är ju den perfekta konsumentdatorn! Supersnygg, lagomt snabb, som vanligt lika nyskapande och extremt prisvärd (utan att vara billig). Mmmm... Vill ha!!! Synd bara att min lagomt tunna plånbok inte klarar att tillfredsställa habegäret...

 

Dumma dumma Apple som gör så bra datorer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Olof Klingvall

Kan ni förklara varför ni egentligen vill ha en iBook? Den erbjuder ingenting nytt. Förutom AirPort, som, tycker iaf jag, verkar vara ett ganska meningslöst slag mot BlueTooth. 17 000 SEK är en hel del pengar för en dator utan några som helst nyheter under skalet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du jämför med en PowerBook G3 Series modell med 300 Mhz processor är priset klart konkurrenskraftigt. Det är ju nästan halva priset jämfört med en PowerBook. Jag skulle säga att de som vill ha en bärbar dator är iBook ett MYCKET bra allternativ om man inte har råd med den "professionella" PowerBooken.

 

Petra - som har en PowerBook G3 Series, 266 Mhz som kostade 36.000 inkl moms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olof Klingvall

Visst, priset är rätt så bra. Men för de extra pengarna får man ju också en hel del extra hårdvara. Som t ex S-video i/o, DVD-ROM, större skärm, bättre grafikkort, mer RAM-minne (expanderbart till 384 MB), mer video-minne och en större hårddisk.

 

Vidare kan men ju undra hur länge iBooken kommer att hålla med de klena expansionsmöjligheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samuel Kvarnbrink

Man kan ju inte jämföra Bluetooth med Airport; det blir ju som att försöka jämföra äpplen med päron. Bluetooth är en teknik för anslutning av externa tillbehör till datorn via radiovågor. Överföringshastigheten är ca. 750 kbps och räckvidden är bara 10 meter. Airport är först och främst en teknik för trådlösa lokala nätverk med hög hastighet (11 Mbps) och en räckvidd på 45 m. Det intressantaste med Ibook (förutom coolhetsfaktorn) är att den är den första datorn någonsin som är konstruerad för trådlös kommunikation, med antenner placerade på varje sida om skärmen för optimal mottagning.

 

Dessutom är den ju väldigt billig, jämfört med konkurrenterna. Det finns hittills ingen bärbar pc med lika snabb processor, grafikkretsarna är bland

de allra snabbaste som finns för bärbara datorer (och dessutom anslutna med AGP) och jag tvivlar starkt på att det finns någon annan bärbar dator i samma prisklass som tål att köras över med bil utan skador.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...