Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivare funkar ej med Ipad


Cajsabeth

Rekommendera Poster

Skrivare Samsung M2070W skriver ut trådlöst från laptop, stationär dator samt från Samsung Galaxy S2+

Men Ej IPad air eller IPad 2.

Vet ej om det beror på uppdatering av IPad till IOS 8 eller om det beror på byte av laserpatron.

Köpte en piratpatron.

Mailade till Samsung support o de svarade med en länk för uppdatering av Firmware på skrivaren.

När jag ska göra uppdateringen via datorn så kommer en varning upp att skrivaren kanske inte fungerar om jag fortsätter, på grund av att patronen inte ärr original.

 

Ska jag våga fortsätta? Stämmer det att det är som de skriver? Skrivaren har stöd för Air Print o har fungerat förut med iPad, trådlöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Jag använder inte Apple produkter, så mitt svar måste bli allmänt.

 

Att skrivare och andra tillbehör slutar att fungera efter en uppdatering av operativsystemet är tyvärr inte ovanligt. Det brukar gå att lösa om tillverkaren av tillbehöret (Samsung) tillhandahåller uppdateringar av t.ex. drivrutiner och/eller firmware. Om Samsung har länkat till en uppdatering som löser ditt problem med IOS 8, så törs du nog använda uppdateringen.

 

Sen har du installerat en piratpatron. Tyvärr så är det ganska vanligt att dessa krånglar. Det är troligt att du får köpa en original patron och kasta piratpatronen efter uppdateringen. Det verkar som om uppdateringen av firmwaren inte stöder just den piratpatronen som du har valt eftersom du får en varning om detta.

 

Med vänlig hälsning

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tack för svar! Jag har valt att avstå från uppdatering av Firmware på samsungskrivaren så att skrivaren ska funka med IPad. Vill inte ta risken att skrivaren helt slutar att fungera pga piratpatronen.

Skrivaren fungerar med stationär och bärbar dator, och det räcker.

Tack för engagemanget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...