Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fredagens Musikbidrag


Gäst Qe2
 Share

Rekommendera Poster

@Skorpion76 Ditt senaste inlägg med Video är flyttad till din egen tråd...

 

https://eforum.idg.se/topic/356723-musikbidraget/

 

Eftersom denna tråd Fredagens Musikbidrag, fortfarande har en tydlig Rubrik, så fungerar det inte att vi stoppar in Videos även andra dagar i veckan, då blir det till slut kaos i tråden, och vi kommer att bli tvungna att stänga den.

 

Nu har vi 2 st trådar med valfria Videoinlägg, det ska väl räcka med dessa, vi måste ha en nivå som fungerar.

Så inlägg med Videos som läggs in i denna Fredags-tråd även andra dagar än just fredagar kommer således att flyttas till den andra tråden som heter Musikbidraget .

 

Och för att styra upp lite mer, så lägger vi bara upp max 2 videos per Fredag och person.

Detta har varit uppe för en enklare diskussion mellan moderatorerna.

 

Tack.

 

Laso - Moderator

  • Gilla 3
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76 har startat flera musiktrådar där det finns gott om plats bl a
Vad lyssnar du på just nu?
https://eforum.idg.se/topic/354686-vad-lyssnar-du-på-just-nu/
Vilken sorts musikgenre lyssnar du helst på? https://eforum.idg.se/topic/356192-vilken-sorts-musikgenre-lyssnar-du-helst-på/
Var hittar jag denna låt?
https://eforum.idg.se/topic/356557-var-hittar-jag-denna-låt

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Skorpion76 har startat flera musiktrådar där det finns gott om plats bl a
Vad lyssnar du på just nu?
https://eforum.idg.se/topic/354686-vad-lyssnar-du-på-just-nu/
Vilken sorts musikgenre lyssnar du helst på? https://eforum.idg.se/topic/356192-vilken-sorts-musikgenre-lyssnar-du-helst-på/
Var hittar jag denna låt?
https://eforum.idg.se/topic/356557-var-hittar-jag-denna-låt

Ja, den första tråden som du nämnr där ligger under övrig och därför kan jag tänka mig att ingen hittar den. Det skulle vara bra om den flyttades upp under kategorin Musik. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla dessa musiktrådar, även denna, ligger under Ljud & Musik – övrigt.Titta högst upp på denna sida så ser du:) Nu gör jag samtidigt reklam för dina trådar, vilka är bra att känna till, när man känner för att dela med sig av något man tycker om.

Redigerad av mbgtmari
Tryckfel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, skrev Skorpion76:

Ja, den första tråden som du nämnr där ligger under övrig och därför kan jag tänka mig att ingen hittar den. Det skulle vara bra om den flyttades upp under kategorin Musik. ???

 

Samtliga trådar som mbgtmari hänvisar till har alla fått flera svar, dom har inte heller samma grundfråga, så dom kommer inte att flyttas på. Nog av OT nu.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-09-28 på 23:50, skrev Phenomen:

Skönare bas på The Commodores version men ingen VEVO-stämpel på det klippet. 
Snart söndag

 

 

Först när jag hörde den låten trodde jag att det var Take That som sjöng! ??

Redigerad av Skorpion76
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför postar du exakt samma meddelanden med samma länkar som du redan postat i din egen tråd Musikbidraget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2017-01-27 på 23:25, skrev Flyfisherman:

Ja den kommer man ihåg Lambada. Var på Rhodos då på 80-talet och den spelades absolut överallt.

När man kom hem så hade ju MTV börjat sitt intåg och det var deras största slagdänga i mycket lång tid därefter.
Huga..... :)

 

Men eftersom det är fredag fortfarande:

Den kanske galnaste av alla? Gangnam style med hästdansen...

 

Ja, den där låten är lite smått cool, faktiskt! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Varför postar du exakt samma meddelanden med samma länkar som du redan postat i din egen tråd Musikbidraget?

Därför att egentligen var mitt inlägg från början ett svar till inlägget med Faith No More, men det flyttades bara för att det inte postades på en fredag. 

Redigerad av Skorpion76
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-09-29 på 17:26, skrev mbgtmari:

Alla dessa musiktrådar, även denna, ligger under Ljud & Musik – övrigt.Titta högst upp på denna sida så ser du:) Nu gör jag samtidigt reklam för dina trådar, vilka är bra att känna till, när man känner för att dela med sig av något man tycker om.

Ja, det är inte fel att dela med sig av sådant man tycker om och det behöver inte vara musik heller. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Det finns ju som bekant en och annan aktiv grupp eller artist som har varit med sen typ Hedenhös, så nu är det dags att presentera den inte helt obekanta gruppen Uriah Heep. Trots snart 50 pannor på nacken så produceras ännu musik och bandet släppte sitt senaste alster, Living the dream, för ett par veckor sedan och är det 25:e studioalbumet i ordning. Här presenteras 'Take away my soul' från nya plattan.

 

Läsvärda länkar:

Uriah Heep officiell hemsida

Uriah Heep / Wikipedia

 

Uriah Heep - "Take Away My Soul" (Official Music Video)

 

 

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara in med en gammal kultidol som tyvärr gick bort för knappt en vecka se´n...Kim Larsen...RIP Kim

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja han är saknad. Men hans sånger finns kvar i mitt huvud. Just nu är det Hvad gør vi nu lille du?

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Led Zeppelin - Stairway To Heaven

 

 

Ps. tråden är så lång att jag kanske missat vilka låtar som varit upp?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Lite modern musik.
Maroon 5 - Girls Like You ft. Cardi B

Lägg märke till Ellen DeGeneres i några sekunder...

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Ove Söderlund

Nytt år och fredag första arbetsveckan för året så kanske det passar bra med lite rökig lunchmusik?

 

Får jag fresta med musik som för tankarna till grungens 90-tal, nämligen låten Midnight train från Burning rains fjärde studioplatta. Bland gruppens medlemmar märks sångaren Keith St. John (Kingdom Come) och gitarristen Doug Aldrich (ex-Whitesnake, Dio).

 

Läsvärda länkar:

Burning Rain / Officiell hemsida

Burning Rain på Wikipedia (eng.)

 

Burning Rain - Midnight Train

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Oj, precis gick över klockan med c:a 22 minuter...

Pga. jag letade rätt på detta:

 

Grymlings - Mitt Bästa För Dig (TV 1990)

Mikael Rickfors, Pugh Rogefeldt, Magnus Lindberg och Göran Lagerberg

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
På 2014-11-28 på 08:37, skrev Ove Söderlund:

Som stort fan av Gary Moore sedan nästan 30 år tillbaka uppskattar jag verkligen musiken länkat i den här tråden.

 

Gary Moore hade i princip två stora perioder i sin karriär, med musik som går mot hårdrock / metal fram till slutet av 80-talet och därefter gick över till en bluesinfluerad musik. Jag lyssnar på allt som Gary Moore producerade men har en förkärlek för hans old school-musik och jag får bjuda på denna goding från en livekonsert på Isstadion (nuvarande Hovet) Stockholm 1987:

 

 

 

Det var den låten som var vinjett till Norra Magasinet.

Redigerad av Skorpion76
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-02-09 på 00:22, skrev Flyfisherman:

Oj, precis gick över klockan med c:a 22 minuter...

Pga. jag letade rätt på detta:

 

Grymlings - Mitt Bästa För Dig (TV 1990)

Mikael Rickfors, Pugh Rogefeldt, Magnus Lindberg och Göran Lagerberg

 

 

Bra låt. En annan bra låt med dem är "Där gullvivan blommar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...