Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fredagens Musikbidrag


Gäst Qe2
 Share

Rekommendera Poster

Bruce Springsteen - Streets Of Philadelphia

En lugn och fin låt. Jag hoppas ni har en så pass bra högtalaranläggning/hörlurar att trycket kan kännas. :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=4z2DtNW79sQ

 

Med lyrics och studioversion:

https://www.youtube.com/watch?v=yY57osd8JGU

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Ove Söderlund

Läge för ett nytt fredagsbidrag så här dagarna före jul?

 

Jag får presentera jazzsångerskan Elina Ryd från Göteborg och låten "Det klarnar sakta" från hennes senaste soloplatta "Falla".

Elina är kanske inte jättekänd (hennes lillasyster Elize Ryd desto mera känd från Amaranthe m.m.) men denna lilla pärla förtjänar uppmärksamhet tycker jag.

Det som är lite speciellt med den här videon är att den är filmad i ett svep (utan klipp).

 

Elina är även nominerad till Gaffa-priset 2018 i kategorierna Årets genombrott och Årets soloartist.

 

Lite läsvärt:

Elina Ryd / Wikipedia

Elina Ryd officiell YouTube-kanal

 

Elina Ryd - det klarnar sakta (official video)

 

 

 

 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Ove Söderlund

Nu har det varit tyst i tråden ett tag så då postar jag ett fredagsbidrag.

Medverkande i denna video behöver ingen närmare presentation så bara sitt ner och njut!

 

Ed Sheeran - Perfect Symphony (with Andrea Bocelli)

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Det är inte fredag än men Wentus Blues Band är på miniturné i Sverige nu. Ikväll och i morgon i Malmö på Viktoriateatern, Lördag i Göteborg på Nefertiti och Söndag i Stockholm på Akkurat. De har nyligen gett ut "Throwback" där de spelar låtar av artister de spelat med under åren, deras bästa platta som fått uppmärkelse på många håll i Europa och USA.

 

Sven Zetterbergs "I think you need a shrink"

 

Eddie Kirklands "Done somebody wrong"

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Flyfisherman

Eftersom det är fredag, oj klockan går visst lite som den vill oops har den stannat?
Nåja, den går åtminstone rätt 2 gånger/dygn...:D

För er som vill ha en lugnare stund att slappna av med fantastisk fin pianomusik:
Beautiful Instrumental Love Songs Piano Cover – Love As Long As You Live

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Antagligen inte den låt som de flesta av er skulle välja, men den är mitt val denna sorgens dag.

 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Visst, det är inte fredag idag, men det vore roligare om vi tänkte på Trådrubriken, annars riskerar vi att denna tråd på sikt spårar ur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
Postad (redigerade)
9 timmar sedan, skrev Laso:

Visst, det är inte fredag idag, men det vore roligare om vi tänkte på Trådrubriken, annars riskerar vi att denna tråd på sikt spårar ur...

Jag har faktiskt haft funderingar på at starta en tråd där man ska kunna slänga in en skärmdump med den musik som man gillar att lyssna på oavsett om det är fredagsmys eller inte!

Redigerad av Skorpion76
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara ändra rubriken. Kan bli rörigt med flera trådar med ung. samma innehåll.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
Postad (redigerade)
7 timmar sedan, skrev Novisan:

Varför inte bara ändra rubriken. Kan bli rörigt med flera trådar med ung. samma innehåll.

Precis! Det är ett alternativ och ett mycket bra sådant. 

Redigerad av Skorpion76
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev Novisan:

Varför inte bara ändra rubriken. Kan bli rörigt med flera trådar med ung. samma innehåll.

Frågan har varit uppe tidigare, men blev i princip nedröstad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2018-05-22 07:35, skrev Skorpion76:

Jag har faktiskt haft funderingar på at starta en tråd där man ska kunna slänga in en skärmdump med den musik som man gillar att lyssna på oavsett om det är fredagsmys eller inte!

Du har inte bara funderat på det utan även startat sådana trådar. Det tyckte jag var bra så därför har jag postat i dina trådar också. Jag håller inte med Novisan om att det blir rörigt med flera musiktrådar. Den här tråden tar redan rätt lång tid att ladda upp så det är bara bra att det finns fler trådalternativ.

 

2018-05-22 20:17, skrev Laso:

Frågan har varit uppe tidigare, men blev i princip nedröstad...

Just det och jag tillhörde nedröstarna 😇 (smiling angel face)

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
10 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Du har inte bara funderat på det utan även startat sådana trådar. Det tyckte jag var bra så därför har jag postat i dina trådar också. Jag håller inte med Novisan om att det blir rörigt med flera musiktrådar. Den här tråden tar redan rätt lång tid att ladda upp så det är bara bra att det finns fler trådalternativ.

 

Just det och jag tillhörde nedröstarna ? (smiling angel face)

Precis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

För att då återknyta till trådens ämne...

Fredag igen och jag känner att det är dags för mig att posta ännu ett bidrag till tråden.

 

Idag bjuder jag på ett band som verkligen är gamla i gården, bildades redan 1981 och still going strong sedan dess. Det danska metalbandet Pretty Maids är inte lika kända som de allra största metal-banden men här i Sverige har de turnerat med jämna mellanrum.

 

Låten idag är Kingmaker, från deras senaste platta (2016) med samma namn. En tungt stycke musik som bara är så skönt att lyssna på när skallen behöver omformateras efter en veckas arbete... :thumbsup:

 

Lite läsvärda länkar:

Pretty Maids officiells hemsida

Info om Pretty Maids / Wikipedia

 

Pretty Maids "Kingmaker" (Official Music Video)

 

 

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Som sagt fredag:

Steve Gibbons Band - No Spitting on the Bus 1979

 

 

Och vi hinner med en till innan tolvslaget:

UFO - Doctor Doctor (Live 1986)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En låt att skölja ner era synder med i denna fantastiska sommar som hela Sverige upplever just nu ?.

Ute-restaurangerna i stort sett fullbokade på kvällarna.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
 Share




×
×
  • Skapa nytt...