Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fredagens Musikbidrag

Guest Qe2
 Share

Recommended Posts

Kan vi kanske hålla oss till trådrubriken och inte hålla på att "klanka" på varandra, om en låt råkar hamna i tråden flera gånger, med olika versioner så gör väl det ingenting, Som det redan sagts, tråden är ganska lång, börjar bli svårt att ha koll på alla bidrag.

• Like 1

Våra danska vänner ger ut ny musik.

Lyssna gärna på fler av bandets låtar, bra fett ljud för att vara tuben om man har stereon kvar till datorn.

• Like 3

1 timme sedan, skrev Laso:

Ska det här föreställa en hyllning till bekymmer som finns ute i världen just nu, eller vad?

Dåligt :thumbsdown:

Bekymmer ute i världen är en konstant faktor så vad som är dåligt ”just nu” kan betänkas.

På YouTube har ovan publicerad video funnits sedan 28 februari. Kan det då vara på sin plats att bojkotta YouTube på grund av deras bristande etiska tänkande?

Vem har sett ett mer hedervärt uppförande under den årliga säsongsinfluensan de gångna åren?

Och nej, det är ingen ”hyllning”. Det är ditt ordval, Laso.

Det kommer att bli bekymmersamt att publicera exempelvis ABBA med ”Waterloo” i den här tråden. Uppemot 50 000 dog och 65 000 sårades i det slaget.

Väl mött i en eventuell fortsatt diskussion i en annan tråd.

6 timmar sedan, skrev Thirteen:

Bekymmer ute i världen är en konstant faktor så vad som är dåligt ”just nu” kan betänkas.

Vi får väl backa några år, det här väl inte "too soon" längre?

https://vimeo.com/19386692

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

I afrikanska länder är det vanlig att man informerar människor genom musik, så även i dessa coronatider.

Här hemma är det Anders Tegnell som säger åt oss att tvätta händerna.
I den första videon från Sydafrika dansar och sjunger man Wash your hands.
I den andra videon samlas senegalesiska pop- och rapstjärnor i en mix av gamla och nya texter.
Daan corona betyder ungefär ner med corona, xale=barn, rew mi=mitt land. Längre än så räcker inte mitt ordförråd i woloff.

Edited by kiwi01
  • Thanks 1

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Kanske inte något rockgubbarna på eforum har på repeat. Men en låt med 666 i refrängen kan inte vara fel.

Äckligt begåvade Texas (?)ungar.

• 3 weeks later...
Ove Söderlund

I morgon, 6 februari, är dagen som markerar 10 år sedan Gary Moore gick bort. Världen blev helt klart fattigare på makalöst bra gitarrspel.

Till minne presenterar jag en stycke där han tillsammans med tidigare medlemmarna av The Jimi Hendrix Experience, Mitch Mitchell (trummor) och Billy Cox (bas), framför Jimi Hendrix låt The wind cries Mary. Denna spelning är från The Hippodrome, London, 25 oktober 2007.

Gary Moore - The Wind Cries Mary

Pelle Penna

2020-05-01 09:54, skrev kiwi01:

I afrikanska länder är det vanlig att man informerar människor genom musik, så även i dessa coronatider.

Här hemma är det Anders Tegnell som säger åt oss att tvätta händerna.
I den första videon från Sydafrika dansar och sjunger man Wash your hands.
I den andra videon samlas senegalesiska pop- och rapstjärnor i en mix av gamla och nya texter.
Daan corona betyder ungefär ner med corona, xale=barn, rew mi=mitt land. Längre än så räcker inte mitt ordförråd i woloff.

Jag gillar afrikansk musik och dans. Underbart rytmiska och STOLTA människor.

Edited by Pelle Penna

• 2 months later...
  • 3 months later...
Ove Söderlund

Till minne av i veckan bortgångne Dusty Hill, bassist i ZZ Top, får jag presentera ett par videos.

ZZ Top - Sharp dressed man, Live Texas

Dusty Hill berättar lite om hur han började med att lira bas m.m.

• Like 3