Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Gäst Qe2

Fredagens Musikbidrag

Rekommendera Poster

Nytt år och fredag första arbetsveckan för året så kanske det passar bra med lite rökig lunchmusik?

Får jag fresta med musik som för tankarna till grungens 90-tal, nämligen låten Midnight train från Burning rains fjärde studioplatta. Bland gruppens medlemmar märks sångaren Keith St. John (Kingdom Come) och gitarristen Doug Aldrich (ex-Whitesnake, Dio).

Läsvärda länkar:

Burning Rain / Officiell hemsida

Burning Rain på Wikipedia (eng.)

Burning Rain - Midnight Train

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt varför jag gillar det här. Leila K meats mikael Wiehe. typ...

Tyvärr ingen video men  given kandidat för en "faan jag måste gå till jobbetlista" på spotify:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj, precis gick över klockan med c:a 22 minuter...

Pga. jag letade rätt på detta:

Grymlings - Mitt Bästa För Dig (TV 1990)

Mikael Rickfors, Pugh Rogefeldt, Magnus Lindberg och Göran Lagerberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
På 2014-11-28 på 08:37, skrev Ove Söderlund:

Som stort fan av Gary Moore sedan nästan 30 år tillbaka uppskattar jag verkligen musiken länkat i den här tråden.

Gary Moore hade i princip två stora perioder i sin karriär, med musik som går mot hårdrock / metal fram till slutet av 80-talet och därefter gick över till en bluesinfluerad musik. Jag lyssnar på allt som Gary Moore producerade men har en förkärlek för hans old school-musik och jag får bjuda på denna goding från en livekonsert på Isstadion (nuvarande Hovet) Stockholm 1987:

Det var den låten som var vinjett till Norra Magasinet.

Redigerad av Skorpion76

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2019-02-09 på 00:22, skrev Flyfisherman:

Oj, precis gick över klockan med c:a 22 minuter...

Pga. jag letade rätt på detta:

Grymlings - Mitt Bästa För Dig (TV 1990)

Mikael Rickfors, Pugh Rogefeldt, Magnus Lindberg och Göran Lagerberg

Bra låt. En annan bra låt med dem är "Där gullvivan blommar".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den här låten har jag äntligen lyckats hitta efter idogt mycket letande. Det är samma grupp som sjöng ´"Hallå hela pressen!" 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med anledningen av dödsfallet av Magnus Lindberg 66 år,

Så kommer här Grymlngs:

Grymlings är en svensk superrockgrupp bildad 1990 i Eksta socken på Gotland av Göran Lagerberg, Magnus Lindberg, Pugh Rogefeldt och Mikael Rickfors.

Grymlingsprojektet - dokumentär om Grymlings från 1991

I denna tidstypiska dokumentär följer vi inspelningen av Sveriges Traveling Wilburys första album. Följ med till en avslappnad miljö på en gammal gård på Gotland, där fyra legendariska rockmän tillsammans skapar tidlösa klassiker som När gullvivan blommar och Hanna och rättvisan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läge för nytt 'Fredagens musikbidrag'?

Får jag presentera en snubbe med en helt ok pipa, Nathan James som frontar bandet Inglorious.

Här med ett örhänge från senaste plattan "Ride to nowhere".

http://inglorious.com / Officiell hemsida

https://en.wikipedia.org/wiki/Inglorious / Wikipedia-artikel om bandet

Inglorious - "Glory Days" (Official Music Video)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Det är så mycket engelskt i den här tråden. Själv har jag fått en italiensk låt på hjärnan, Soldi med Mahmood.

Jag hoppas han fortsätter att sjunga den på italienska för det vackra språket kommer verkligen till sin rätt i den här låten.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta är en speciell låt och kommer från (?) ett spel: The Last Of Us part II, ett sk. dystopiskt spel skulle jag vilja säga (PGI +18 år i USA).

Men jag fastnade för sångerskans röst och låten på nåt sätt - vid första genomlyssningen.

Om artisten eller gruppen vet jag föga, mer än att jag lyssnade på musiken i ett datorspel, men har inte spelat det själv förutom att lyssnat på musiken hos polaren.

Ellie's Song (Through the Valley) - The Last Of Us Part II

Artist:  Syni Stixxx, The Stixx

Citat

Licensierad till YouTube av TuneCore (på uppdrag av Island DefJam); TuneCore Publishing, BMI - Broadcast Music Inc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2014-11-28 på 08:37, skrev Ove Söderlund:

Som stort fan av Gary Moore sedan nästan 30 år tillbaka uppskattar jag verkligen musiken länkat i den här tråden.

Gary Moore hade i princip två stora perioder i sin karriär, med musik som går mot hårdrock / metal fram till slutet av 80-talet och därefter gick över till en bluesinfluerad musik. Jag lyssnar på allt som Gary Moore producerade men har en förkärlek för hans old school-musik och jag får bjuda på denna goding från en livekonsert på Isstadion (nuvarande Hovet) Stockholm 1987:

Den låten är ju så bra!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...