Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fredagens Musikbidrag


Gäst Qe2
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Denna sommar, som hittills varit så kall (och blöt) här i Lappland, värmer jag mig med förra årets sommarhit, nämligen Despacito, men i The Maccabeats hebreisk-engelska tappning :

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Maccabeats

Nyårsafton 2021

1608828146_TheMaccabeatsDespacito.png.12b4bcf28ae3913e305744cc4c422607.png

Man får klicka på inställningar, dvs kugghjulet till höger om den rödunderstrukna symbolen, för att byta språk från engelska till hebreiska om man vill se hebreiska undertexter i stället för engelska. 

Redigerad av mbgtmari
Min länk hade tagits bort av Youtube så jag har lagt in en ny med samma musikvideo.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte, men kan inte låta bli, gruppens musik som aldrig dör...gammal och tjatig...men vad då, vrid upp volymen och känn vibrationerna ur högtalarna...

 

 

 

 

 

Eller betydligt lugnare...men lika bra...

 

 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Ove Söderlund

Så har jag hunnit med att arbeta första veckan efter semestern och det är så klart skönt att jag har AC på kontoret med tanke på hur pass varmt det varit sista tiden. Många av er andra är säkert fortfarande på ledigheter i någon form och jag önskar er fortsatt fint och varmt väder.

 

För egen del är det bara att sparka igång höstens arbete, nya medarbetare ska komma igång med sin IT-utrustning och allt detta med användarkonton och annat som måste till för att de ska kunna fixa sitt jobb.

 

Då kanske det passar bra med en rackans rökare till musik... ?

 

Jag får härmed äran att presentera en skotsk kvinnlig trio, The Amorettes,  som lirar musik med influenser från AC/DC, Mötorhead, Thin Lizzy m.m. och själva beskriven som "hard, fast rock 'n' roll".

 

Läsvärda länkar:

The Amorettes - Officiell hemsida

Wikipedia / The Amorettes

 

The Amorettes - Bull by the horn

 

 

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Nu har tråden blivit så lång, att jag inte har koll på vilka låtar som redan varit aktuella tidigare, men det bjuder jag på:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Lite sent, som Fredagens musikbidrag.

Aretha Franklin

Född 25 mars 1942 Memphis, Tennessee, USA

Död16 augusti 2018 (76 år)  Detroit, Michigan, USA

 

Aretha Franklin: 'the queen of soul', dies aged 76

https://www.theguardian.com/music/2018/aug/16/aretha-franklin-queen-of-soul-dies

Blues Brothers 1980

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Flyfisherman:

Lite sent, som Fredagens musikbidrag.

Aretha Franklin

Född 25 mars 1942 Memphis, Tennessee, USA

Död16 augusti 2018 (76 år)  Detroit, Michigan, USA

 

Aretha Franklin: 'the queen of soul', dies aged 76

https://www.theguardian.com/music/2018/aug/16/aretha-franklin-queen-of-soul-dies

Blues Brothers 1980

 

 

 

Suverän artist i en suverän film

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Laso:

 

Suverän artist i en suverän film

Det roliga är att John Belushi och Dan Aykroyd hade ett eget band innan och dom låtar dom framförde i Blues Brothers är dom själva som framför och sjunger i filmen i verkligheten - vilka är extremt bra utfört, det bästa man sett då. Och häftigt inte minst..

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Laso:

Ska vi kanske försöka hålla oss till Trådrubriken...:thumbsup:

På grund av just det här har jag startat en ny tråd där det är fritt fram att posta sina musikbidraget på låtar som man gillar oavsett vilken dag det är. 
https://eforum.idg.se/topic/356723-musikbidraget/?tab=comments#comment-1704329

Redigerad av Skorpion76
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden heter "Fredagens Musikbidrag". Min synpunkt är att man skapar en NY tråd om man vill posta låtar andra veckodagar, Just "Fredagens Musikbidrag" tycker jag är lite trevligt. Hur hade "Tisdagens Musikbidrag" låtit? 

 

Men jag bestämmer inte, jag har bara synpunkter.

 

Kan också tycka att det är märkligt att en tråd med så tydlig titel kan spåra ur, helt otroligt.

 

 

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, skrev Mr Andersson:

Tråden heter "Fredagens Musikbidrag". Min synpunkt är att man skapar en NY tråd om man vill posta låtar andra veckodagar, Just "Fredagens Musikbidrag" tycker jag är lite trevligt. Hur hade "Tisdagens Musikbidrag" låtit? 

 

Men jag bestämmer inte, jag har bara synpunkter.

 

Kan också tycka att det är märkligt att en tråd med så tydlig titel kan spåra ur, helt otroligt.

Nu har jag skapat en ny tråd. Länken ser du här ovan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2016-11-11 på 11:52, skrev kiwi01:

Nej, inget fredagsmys, men jag minns mitt 80-tal en dag som denna.

 

 

Den låten är riktigt bra oavsett om man kan kalla den för fredagsmys eller inte. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ännu ett bidrag tilll denna fantastiska sommar oavsett de som semestrat
i Sverige eller annan plats i världen.


Kanske tar några decennier innan man får uppleva detta igen eller nästa år, 
vädret har ju inget minne än som många tror och vi är på väg mot kallare klimat just nu.

 

En Evergreen som har tolkats/spelats av många artister.

 

https://youtu.be/lnXLVTi_m_M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ett minne av den bortgångne The Cranberries  -sångerskan Dolores O’Riordan som visserligen dog 46-år gammal  15 Januari 2018, men som kanske glömts bort:
Vilken röst hon har denna irländska:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...