Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fredagens Musikbidrag


Gäst Qe2
 Share

Rekommendera Poster

Den här låten har jag äntligen lyckats hitta efter idogt mycket letande. Det är samma grupp som sjöng ´"Hallå hela pressen!" 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Med anledningen av dödsfallet av Magnus Lindberg 66 år,

Så kommer här Grymlngs:

 

Grymlings är en svensk superrockgrupp bildad 1990 i Eksta socken på Gotland av Göran Lagerberg, Magnus Lindberg, Pugh Rogefeldt och Mikael Rickfors.

 

 

 

 

Grymlingsprojektet - dokumentär om Grymlings från 1991

I denna tidstypiska dokumentär följer vi inspelningen av Sveriges Traveling Wilburys första album. Följ med till en avslappnad miljö på en gammal gård på Gotland, där fyra legendariska rockmän tillsammans skapar tidlösa klassiker som När gullvivan blommar och Hanna och rättvisan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Ove Söderlund

Läge för nytt 'Fredagens musikbidrag'?

 

Får jag presentera en snubbe med en helt ok pipa, Nathan James som frontar bandet Inglorious.

Här med ett örhänge från senaste plattan "Ride to nowhere".

 

http://inglorious.com / Officiell hemsida

https://en.wikipedia.org/wiki/Inglorious / Wikipedia-artikel om bandet

 

Inglorious - "Glory Days" (Official Music Video)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så mycket engelskt i den här tråden. Själv har jag fått en italiensk låt på hjärnan, Soldi med Mahmood.

Jag hoppas han fortsätter att sjunga den på italienska för det vackra språket kommer verkligen till sin rätt i den här låten.

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Boston-Foreplay-Long Time 1977

Ett långt förspel, men lyssna.....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Flyfisherman

Detta är en speciell låt och kommer från (?) ett spel: The Last Of Us part II, ett sk. dystopiskt spel skulle jag vilja säga (PGI +18 år i USA).

Men jag fastnade för sångerskans röst och låten på nåt sätt - vid första genomlyssningen.

 

Om artisten eller gruppen vet jag föga, mer än att jag lyssnade på musiken i ett datorspel, men har inte spelat det själv förutom att lyssnat på musiken hos polaren.

 

Ellie's Song (Through the Valley) - The Last Of Us Part II

Artist:  Syni Stixx, The Stixx
 

Citat

Licensierad till YouTube av TuneCore (på uppdrag av Island DefJam); TuneCore Publishing, BMI - Broadcast Music Inc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Skorpion76
På 2014-11-28 på 08:37, skrev Ove Söderlund:

Som stort fan av Gary Moore sedan nästan 30 år tillbaka uppskattar jag verkligen musiken länkat i den här tråden.

 

Gary Moore hade i princip två stora perioder i sin karriär, med musik som går mot hårdrock / metal fram till slutet av 80-talet och därefter gick över till en bluesinfluerad musik. Jag lyssnar på allt som Gary Moore producerade men har en förkärlek för hans old school-musik och jag får bjuda på denna goding från en livekonsert på Isstadion (nuvarande Hovet) Stockholm 1987:

 

 

 

Den låten är ju så bra!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Ove Söderlund

Fredag igen och visst är vi sugna på lite sjysst musik?

 

Jag får här presentera The dark element med Anette Olzon (Nightwish) på sång och Jani Liimatainen (Insomnium) på gura och låten Songs the night sing.

 

The dark element / Facebook
https://www.facebook.com/TheDarkElement/

 

The Dark Element ft. Anette Olzon & Jani Liimatainen - "Songs The Night Sings"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Ja, jag har missat fredagens musikbidrag med en timme, men här kommer det lite sent:

Fleetwood Mac - Tango in the Night

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
 Share




×
×
  • Skapa nytt...