Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hängde sig med pip


Monshi

Rekommendera Poster

En gång är ingen gång men.

 

Troligen är vad jag gjorde inte alls relaterat till det som hände men:

Inne på med Chrome en hemsida (inget konstigt tror jag), klickar på en drop-down meny varvid datorn (Win Vista) hänger sig och interna högtalaren ljuder upp med ett starkt beeeeep.

 

Reset, starta om Windows och allt fungerar som vanligt.

 

 

Vad var det som hände? Knappast överhettningsproblem då datorn inte var belastad.

Knappast Windows som bråkade heller, för inte skulle interna högtalaren på moderkortet börja ljuda av det?

 

Inga spår i Windows logg, annat än att systemet inte stängdes av korrekt.

Något i hårdvaran som felade är min tolkning. Men vad? Det kommer jag nog aldrig få veta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft problem med chrome och videouppspelning. Detta pga chromes hårdvaruacceleration. Så det gjorde att drivisarna till grafikkortet krashade.

 

Så kanske något liknande där chromes hårdvaruacceleration ställde till med något i din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, kanske det... Normalt när de kraschar brukar väl Windows isolera och starta om grafiken? Inte krascha?

 

Var ingen video på sidan iofs och första gången jag klickade på menyn fungerade det.

 

Fast ska nog inte besöka sidan med Chrome igen, använder Firefox istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... för inte skulle interna högtalaren på moderkortet börja ljuda av det?

 

Säker på att det var interna högtalaren?

 

Precis som .M har jag också råkat ut för liknande fenomen dock inte med någon webbläsare, men att grafiken kraschade och ett olidligt oljud brölade till och det oljudet kom antingen från elektroniken på grafikkortet eller moderkortet i sig eller från vanliga högtalarna - kan inte säga hur det var, för det var länge sedan och på den maskinen hade jag inte ens en liten intern högtalare endast externa stereohögtalare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något annat som kan ljuda i datorn (stationär).

 

För det kom från datorlådan. Sedan exakt vad som lät kan jag inte veta på annat sätt än att jag vet att det finns en liten högtalare som säger bip när datorn startas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände med min bärbara dator idag Var inne på Enhetshanteraren och grafikkortet hade en drivrutin som hämtades på sök automatiskt samtidigt lyssnade jag på musik jag har på min D-disk när datorn låste sig och ett konstigt ljud hördes i stereoanläggningens högtalare.

Har datorn kopplad till en gammal stereo en s.k. ljudkub från Philips sent 1970-tals modell.

Samtidigt låste datorn sig skärmen blev blå med en massa text och sedan stängdes datorn av och startade om. Men jag hittar ingen anm. i Åtgärdscentret om vad det var som orsakade detta. Så det är ett stort ? för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...