Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE 11 Vindows 7,kan ej klistra in


Isbjörnsson

Rekommendera Poster

Vindows 7.IE 11.Kan ej klistra in,från google översättning,till facebook.Markerar,kopierar,klistrar in.Men ,nej.Bing fungerar inte heller.Försökte ladda hem Chrome,men det gick inte heller.Undrar om det fattas något program på datorn???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betyder detta att du vill klistra in en av Googles erbarmliga översättningar till någon sida på Facebook eller menar du att du vill installera Google Översätt-funktionen på sidan? Om det är det första, klistra då först in översättningen i Anteckningar så kan du därefter överföra den till Facebook.

 

Är det översättningsfunktionen du är intresserad av så står det bl.a. så här i hjälpcentret: "Bing anger automatiskt (man kan alltså inte installera Google Översätt) en översättning för varje offentligt inlägg på din sida. Översättningen visas när någon klickar på länken Översätt under varje inlägg. Länken Översätt visas bara om inlägget är på ett annat språk än det som personen använder webbplatsen på."

 

"Översättningsapplikationen är ett verktyg som används för att översätta Facebooks gränssnitt till olika språk." Har man den så har man en jordglob på sin Facebookssida.
 

Mer finns här: https://sv-se.facebook.com/help/search/?query=installera%20google%20%C3%B6vers%C3%A4tt
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för utförligt svar.Kanske det tar tid,innan jag fattat allt,men nu kan jag söka mig fram.Ex. vis översättningapplikationen vet jag absolut ingenting om,hur man installerar,hur man använder den. Men något måste jag kunna. Tack,snälla för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man markerar den översatta texten så kan den kopieras in i Anteckningar, Word   och Open Office Writer.(De jag testat) .Därifrån kan man klistra in i Facebook.

 

Jag använde metoden markera texten ,kopiera i högerklicksmenyn och klistra in i alla fallen.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ex. vis översättningapplikationen vet jag absolut ingenting om, hur man installerar, hur man använder den.

Okej då var det alltså alternativ 1, dvs den naturliga tolkningen av din fråga, som var den riktiga. Det stämmer som LARSAS skriver att man även kan klistra in texten först i MS Word eller Open Office Writer.

 

Översättningsapplikationen är bara till för dem som vill hjälpa Facebook att översätta sitt gränssnitt från engelska till ett språk som detta gränssnitt inte finns på ännu. Jag vet inte vilka språk du kan men översättningen till svenska finns ju redan och den är fullt begriplig eftersom det är tänkande människor som gjort den och inte en automat som Google eller Bing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ,,mbgtmari å LARSAS. Vad beträffar språk,kan jag bara svenska. Men,ingenting är omöjligt. Nu har jag fått bra svar,som hjälper mig spara tid.Med boken Vindows 7 grunder, och svaren,blir det bra.Annars hade man försökt,med fel metoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar det.Jag översatte,markerade både den svenska texten,och den översatta texten. Kopierade. Gicktill sidan jag skulle klistra in. Markerade meddelande,klistrade in. Det gick inte,på något vis. Men, markerade jag med muspekaren,så endast den översatta texten, blev blå,kopierade,gick till önskad sida,klistrade in. Då fungerade det. Så enkelt var det.Att man aldrig blir fullärd. Tack för allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poäng för att du berättade hur du gick till väga för att få det att fungera!

Och att man aldrig blir fullärd gäller ju oss alla, såväl när det gäller språk (mitt specialintresse) som när det handlar om internetrelaterade saker.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...