Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bibliotek, mappar och favoriter


dick_a

Rekommendera Poster

Finns det någon bra beskrivning av hur dessa saker förhåller sig till varandra? Och gärna en förklaring till funktionen i dessa när man öppnar utforskaren eller i dialogrutan för att spara en fil.

 

post-60867-0-04996900-1415817530_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mappar är dina riktiga mappar på hårddisken. Favoriter är länkar till dessa mappar. Bibliotek är ett register över vilka filer du har i respektive kategori. Biblioteket övervakar dock inte hela hårddisken utan bara valda mappar. Från början är det bara mapparna som heter "Bilder", "Dokument" osv som övervakas, men du kan lägga till flera.

 

Om du sparar filer direkt i biblioteket så hamnar de som standard i respektive riktig mapp, alltså "Bilder", "Dokument" osv, men du kan ändra detta på bibliotekets inställningar. De kan aldrig hamna i biblioteket fysiskt, eftersom det inte är en lagringsplats utan bara ett register.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...  Vet inte om jag blev så mycket klokare, men det får tillskrivas mig och mitt bristande förstånd. Tycker på något vis att det var bättre på 3.11-tiden då roten var C:/ och mappar bara hade ett namn :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...