Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu har det blivit fel igen tror jag...

MariaE

Rekommendera Poster

När jag var i din ålder så kunde jag inte ens använda en dator. Jag började min första datakurs i basic 1984. Då var jag 18 år. Nästa datakurs som jag gick var 1989/90 på Alviksskolan. Men jag vet att många barn idag börjar använda datorer tidigt. Men då spelar de ofta spel eller använder ritprogram som t.e.x. paint brush eller andra  enkla ritprogram. Men  det finns ju en del undrebarn som använder avancerade program. 

/Maria

Märk att jag aldrig har nämnt min ålder.

Med vänliga hälsningar,

13

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej men detta verkar vara en målat porträtt. Jag skulle aldrig ha endast ett foto på mej som barn på t.e.x. facebook eller annat. Måste för övrigt kolla mina på cd-r och DVD-R vilka kort som jag har scannat in. En hel har har blivit förstörda så jag har varit tvungen att scannat in dem igen... Vanliga CD-R mm som påstås hålla så länge.... -:(

/Maria

Länk till inlägg

Nej men detta verkar vara en målat porträtt. Jag skulle aldrig ha endast ett foto på mej som barn på t.e.x. facebook eller annat. Måste för övrigt kolla mina på cd-r och DVD-R vilka kort som jag har scannat in. En hel har har blivit förstörda så jag har varit tvungen att scannat in dem igen... Vanliga CD-R mm som påstås hålla så länge.... - :(

/Maria

Hej.

Men, det är ju Clint Eastwood. Bara som upplysning.

Länk till inlägg

Nej men detta verkar vara en målat porträtt. Jag skulle aldrig ha endast ett foto på mej som barn på t.e.x. facebook eller annat.

Anledningen med min kommentar är att man inte måste ha ett foto på sig själv, utan vi får ju faktiskt ha vilken bild/foto som helst.

Så varför Thirteen har just denna bild, finns säkert en viss anledning, precis som varför jag har det foto som jag har, finns också en anledning.

Länk till inlägg

Nu har jag scannat datorn på virus med eset scanner. Det tog tid :-( 

Här kommer filen. Den heter viruslista.txt. Virus.txt vågade jag inte döpa filen till för vissa antivirusprogram raderar såna filer. Det heter ju samma på Engelska. Jag såg att jag hade några kort kvar på denna datorn. Hoppas det inte är de som sprider virus också ??

Jag trodde att jag hade alla kort på min svart-via dator en fujitsu. 

/Maria

Viruslista.txt

Länk till inlägg

Stäng alla program.

Starta Anteckningar.
Kopiera alla rader i rutan:

C:\utils\Downloads\SoftonicDownloader_for_file-scavenger.exe	a variant of Win32/SoftonicDownloader.G potentially unwanted application
C:\Windows\Installer\15b743.msi	Win32/Toolbar.Linkury.D potentially unwanted application
C:\Windows\Installer\15b74a.msi	a variant of MSIL/Toolbar.Linkury.I potentially unwanted application
C:\Windows\Installer\2a461.msi	a variant of Win32/Systweak.L potentially unwanted application
C:\Windows\Installer\870a74.msi	a variant of MSIL/Toolbar.SmileysLove.A potentially unwanted application
EmptyTemp:

och klistra in i Anteckningar. Kontrollera att inga filer har delats upp på två rader.
Spara filen på skrivbordet med namnet fixlist.txt.

Starta FRST som finns på skrivbordet.
Klicka på knappen Fix.
Vänta tills programmet är klart.
Datorn kommer att startas om.

Programmet skapar en logg Fixlog.txt på skrivbordet.
Klistra in innehållet i den i ditt svar.

Länk till inlägg

Bra, allt som jag har sett ska nu vara borta.

Nu återstår bara att avinstallera specialprogrammen:

1. Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.
Klicka på Uninstall-knappen.

2. Ladda ner avinstallationsprogrammet OTC till Skrivbordet: http://oldtimer.geekstogo.com/OTC.exe
Dubbelklicka på filen för att starta programmet.
Tryck på knappen CleanUp! och FRST kommer att avinstalleras efter en omstart av datorn. Ta bort eventuella loggar.

3. Förbättra skyddet i datorn, se mina Råd för en säkrare dator: http://ceciliasec.wordpress.com/rad/
Det är mycket viktigt att hålla alla småprogram i datorn uppdaterade, gamla versioner av t ex Flash, Java och Adobe Reader innehåller kända säkerhetshål, vilka kan användas av en webbsida för att infektera datorn. Jag tycker att Secunias program (länk på min webbsida) är en bra hjälp för att kontrollera hur det står till med säkerhetshål i datorn och ange vad som behöver åtgärdas.

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...