Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker mediaspelare som hanterar strömmande video och undertext på fil.


Mikael63

Rekommendera Poster

Ja, exakt som rubriken säger letar jag en spelare som kan hantera detta bra.

 

Helst en spelare för Linuxmiljö men går det att köra spelaren under Wine så är det också okej.

 

Vet vad du tänker på men nej, VLC klarar inte detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, ingen större erfarenhet av andra än VLC på Linux och på Windows givetvis Splash Pro Ex - den sista är fullständigt överlägsen på Windows när det gäller kvaliteten och gärna ett grafikkort som stöder hårdvarurenderingar.

Men när jag gjorde sökning på Splash för Linux kom dessa alternativ upp. Kanske är det något som skulle vara bättre än VLC?

http://alternativeto.net/software/splash/?platform=linux

 

Annars kanske prova Splash Pro Ex under Wine?

 

[Edit] Fast jag kom på att jag blev osäker om Splash klarar det du vill göra...men annars kolla länken över alternativ ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Splash kan inte öppna en URL. Eller jag hittar inte hur i så fall.

Alternativen är redan testade. Dock inte de som är listade som "Audioplayer" eftersom det är film jag vill öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag får gå vidare på det enda spår som verkar gå ått rätt håll:

SMPlayer (en av mina favoriter under Windows) klarar detta bäst, ändå.

Det som återstår är att försöka få den att fatta att det är ÅÄÖåäö med i undertexterna...

Edit: fel det är inte enbart åäö som trilskas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste nytt!

 

Jag upptäckte att MX Player hanterade detta i mobilen.

Sökte då alternativ till den och hittade då:

 

KMPlayer's developer started a new project for Daum, the PotPlayer. It feels like the KMPlayer, but is in active development. It supports almost every video format with internal codecs, has digital/analog TV & webcam device support, gapless video playback, live broadcasting, skins and much more.

Official International version available at http://potplayer.daum.net/

Den fungerar fint under Windows 7. Hoppas nu att den kommer att fungera även i Linux.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den fungerar fint under Windows 7. Hoppas nu att den kommer att fungera även i Linux.

Ja, och nej.

Den går att installera, går att starta men när jag ska öppna länken så kraschar programmet.

Lägger ner detta "projekt" som var ett sidospår till denna tråd:

//eforum.idg.se/topic/347105-playkanaler-ett-gissel/

 

Det är helt enkelt inte lönt fortsätta/använda denna metod som alternativ. Dock är ju faktiskt tråden löst i #5.

 

Ändring:

Skam den som ger sig! När jag väl bestämt mig för att lägga ner detta kunde jag mera "slökolla" och hittade spelaren MPV som hanterar detta via terminalen och när jag letade ett GUI till den ramlade jag över CMPlayer som faktiskt fungerar som tänkt.

Dock ibland kommer något skräptecken med i texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...