Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Mobile Security


Guest Qe2

Recommended Posts

Hej.

 

Jo, det är som så att jag håller på och tittar på olika säkerhetsprogram för smartphones. 

Hade en fundering på F-Secure Mobile Security, men läste i AV-Test att skyddet inte var det bästa, endast 3 poäng av 6 möjliga; 

http://www.av-test.org/en/antivirus/mobile-devices/android/

 

Har något ett bra tips på ett bra och säkert säkerhetsprogram för Android och då menar jag betalprogram.

Gratisalternativen litar jag inte på alls. Allt som är gratis gör mig nämligen misstänksam.

 

Link to comment
Share on other sites

Hej.

 

Jo, det är som så att jag håller på och tittar på olika säkerhetsprogram för smartphones. 

Hade en fundering på F-Secure Mobile Security, men läste i AV-Test att skyddet inte var det bästa, endast 3 poäng av 6 möjliga; 

http://www.av-test.org/en/antivirus/mobile-devices/android/

 

Har något ett bra tips på ett bra och säkert säkerhetsprogram för Android och då menar jag betalprogram.

Gratisalternativen litar jag inte på alls. Allt som är gratis gör mig nämligen misstänksam.

 

Tråkigt om du har den erfarenheten. Ger väl ett tips då... https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bitdefender.security

 

Själv kör jag gratisalternativet https://play.google.com/store/apps/details?id=com.avira.android

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt om du har den erfarenheten. Ger väl ett tips då... https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bitdefender.security

 

Själv kör jag gratisalternativet https://play.google.com/store/apps/details?id=com.avira.android

Hej.

 

Innan jag läste detta hade jag redan köpt Norton Mobile Security som ju är betalprogram.

Om man läser säkerhetstester på av-test och av-comparatives så ser man ju då tydligen att det finns gratisalternativ som får bra betyg i säkerhetstesterna. Varför är det då som så att dom "välrenommerade" säkerhetsföretagen som ex Norton, F-Secure m fl. tar betalt, när det finns lika bra företag som ger ut programmen gratis?

Är jag en av de lättlurade som går på att bara för att det är betalprogram så måste de vara bättre än gratisalternativen på att skydda mobilen? Just Avira får ju bra testresultat, bättre än många betalprogram. Hur kan det vara så?

Börjar irritera mig på att jag förmodligen kastat bort 199 kr när man kunde fått ett lika bra för 0 kr.

Men, man lär ju så länge man lever.

Link to comment
Share on other sites

Se till att utnyttja Nortons support om något händer. Den har du ju faktiskt nu betalat för.

Det är just vad jag gjorde då säkerhetskopieringen inte fungerade och detta nämnde jag i en annan tråd här som heter Avreagera dig;

//eforum.idg.se/topic/347141-supportnollor/

 

Nortons Support ger jag m a o inte fem öre för och varför skulle jag vilja ge dom fem öre till, de fick ju redan 199 kr av mig. 

Link to comment
Share on other sites

Det är just vad jag gjorde då säkerhetskopieringen inte fungerade och detta nämnde jag i en annan tråd här som heter Avreagera dig;

//eforum.idg.se/topic/347141-supportnollor/

 

Nortons Support ger jag m a o inte fem öre för och varför skulle jag vilja ge dom fem öre till, de fick ju redan 199 kr av mig. 

 

Antar att du får registrera ett konto för att få den service/hjälp du vill ha. Det är ju de betalande abonnenterna man vill hjälpa...

 

https://login.norton.com/sso/idp/SAML2?SAMLRequest=nVPbjuI4EP0VlJH2BYGTEBrIElahG5pwiYAM1zeTmMSQ2MF2LvD1Ey7dy0rTuzP7Zpeqzjl1qqptJiIgc3RKEBelPAoJ13PuGVIgRKwDkGVZNatVKfOBKssKWE%2fGjhugCEqfyfi%2fkyuYcAGJi6SSxXmCrNtXGJIqK1pFUSqK%2fF2t6XJd15RqXWmpcrO1lUpvhSZMoMCU3Dl4QRJSH5MqoUxQUnVpBDinAHsxcMzJWJVKfcpcdOvKkPYw5DfOKeQcp%2bgzYnKO2BX3lRKeRIg5iKXYRYv5%2bG%2bmCBLoo2eqRVEFxlcBf3mYxyEkvsEz9AeM4j9vAerCEBnOqvewx5ASRnQKOeY6gRHiunD1q1Bdrcp6zKigLg2lTvtmC%2fuVIvghXep8KbQN7nid9mOyyLs5UnQrUC467effa1hAztH%2bN8n%2fNc3V3StqEb46n1HmtcHPODtt8IVCB%2fvF5BOGPmT9dMdkILdAkeBx7H%2bT7lXIs8iedtqvkFCCi4Hgy22FJkgE1CuZoU8ZFkH05doq8hWygnK34ioa%2bSaVwJOeX4T5hzLGYYUHULkhFW0jhopjKC3mliEVqr8zSPiesog%2fvX%2bPAZEUhTRGXoV%2fCL2RgWfsN%2bwXTv%2bfBj7F3yGWMExQZ9s9%2b6fjaNBq7NKQ4QRlysw%2bmYcdNo02eM68TvnRdPF%2bHtKnrffEdbrOu5csmeLGNJfNcVbXfM9aLctwRo8H130RGUoHcGjVWrv3V6e%2bWGzSTMRH4r3E42k%2fnfZW75e8kayd7X4znKMROAUzT3uPD9HMhKEvdjE4RpN8dJgg%2b8VrIrF%2fn9tv9byeOa4W1zK7mfTXyZI7Xbk2Po8Ybk6Gg%2bkmXtm9w24jZGBG9nGfB%2bnkoIJB3p3lvqXWmwJGG5sNh%2bWoEU%2fsaSvfLbfwHOzKF986caV8pG%2bspl7qkXXua8NMMNxv2RPAeotyKIRYHtGMZGdtkY%2bp1iNRbpp8NVJbzdfuUgTqatbd4lHa2C%2b95GANe9xpYQSPeENroTYYKWbPCkzYn4eD89Fcay2bTeuDLR%2br4%2fPFXvQzw7ib%2fmT0U6DzOM3HIXZ%2bAA%3d%3d&displang=swe&displocale=SWE

Link to comment
Share on other sites

Antar att du får registrera ett konto för att få den service/hjälp du vill ha. Det är ju de betalande abonnenterna man vill hjälpa...

 

https://login.norton.com/sso/idp/SAML2?SAMLRequest=nVPbjuI4EP0VlJH2BYGTEBrIElahG5pwiYAM1zeTmMSQ2MF2LvD1Ey7dy0rTuzP7Zpeqzjl1qqptJiIgc3RKEBelPAoJ13PuGVIgRKwDkGVZNatVKfOBKssKWE%2fGjhugCEqfyfi%2fkyuYcAGJi6SSxXmCrNtXGJIqK1pFUSqK%2fF2t6XJd15RqXWmpcrO1lUpvhSZMoMCU3Dl4QRJSH5MqoUxQUnVpBDinAHsxcMzJWJVKfcpcdOvKkPYw5DfOKeQcp%2bgzYnKO2BX3lRKeRIg5iKXYRYv5%2bG%2bmCBLoo2eqRVEFxlcBf3mYxyEkvsEz9AeM4j9vAerCEBnOqvewx5ASRnQKOeY6gRHiunD1q1Bdrcp6zKigLg2lTvtmC%2fuVIvghXep8KbQN7nid9mOyyLs5UnQrUC467effa1hAztH%2bN8n%2fNc3V3StqEb46n1HmtcHPODtt8IVCB%2fvF5BOGPmT9dMdkILdAkeBx7H%2bT7lXIs8iedtqvkFCCi4Hgy22FJkgE1CuZoU8ZFkH05doq8hWygnK34ioa%2bSaVwJOeX4T5hzLGYYUHULkhFW0jhopjKC3mliEVqr8zSPiesog%2fvX%2bPAZEUhTRGXoV%2fCL2RgWfsN%2bwXTv%2bfBj7F3yGWMExQZ9s9%2b6fjaNBq7NKQ4QRlysw%2bmYcdNo02eM68TvnRdPF%2bHtKnrffEdbrOu5csmeLGNJfNcVbXfM9aLctwRo8H130RGUoHcGjVWrv3V6e%2bWGzSTMRH4r3E42k%2fnfZW75e8kayd7X4znKMROAUzT3uPD9HMhKEvdjE4RpN8dJgg%2b8VrIrF%2fn9tv9byeOa4W1zK7mfTXyZI7Xbk2Po8Ybk6Gg%2bkmXtm9w24jZGBG9nGfB%2bnkoIJB3p3lvqXWmwJGG5sNh%2bWoEU%2fsaSvfLbfwHOzKF986caV8pG%2bspl7qkXXua8NMMNxv2RPAeotyKIRYHtGMZGdtkY%2bp1iNRbpp8NVJbzdfuUgTqatbd4lHa2C%2b95GANe9xpYQSPeENroTYYKWbPCkzYn4eD89Fcay2bTeuDLR%2br4%2fPFXvQzw7ib%2fmT0U6DzOM3HIXZ%2bAA%3d%3d&displang=swe&displocale=SWE

Jag har registrerat ett konto hos Norton, men likt förbaskat är supporten usel, vilket jag f ö googlat fram att det är ett ganska så välkänt problem med Nortons Support.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...