Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Råd angående gamingdator :)


lol93lol

Rekommendera Poster

Hejsan! Har funderat en del på att köpa en ny dator. 

Har en 4 år gammal Taurus desktop som jag köpte från inet men som börjar bli lite seg nu.

Spelar inte så extremt krävande spel, typ: WoW, LoL, Hearthstone samt CS. Men skulle även vilja 

kunna streama spelen (laggfritt) om jag får lust med det. Är det värt att köpa en ny dator med dom specs

jag har eller går det lika bra att byta ut ett par delar för att klara av spelan + stream på högsta grafik

utan lagg? Kan tänka mig att lägga typ 8-12k på en ny dator om det är det som ni rekommenderar. Är det mest

prisvärt att bygga en egen dator eller smartare att köpa en färdiggjord av något företag?

 

Har även en annan fråga hur är det med gaming laptops vs dekstops hur står dom sig mot varandra? Har hört

att desktopsen har ungefär dubbel livslängd men att dom är ganska likvärdiga om man ser kortsiktigt?

 

specs:

 

 

Moderkort: MSI P55A-G55

 

Hårddisk: SAMSUNG HD103SJ ATA Device

 

Processor: Intel® Corei7CPU  870 @2.93GHz

 

Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 460

 

Nätaggregat: Corsair VX550W Power Supply

 

Minne: 4 GB XMS3 Corsair DDR3

 

 

 

 

Som ni säkert märkar så är jag inte superhype på datorer men skulle bli väldigt glad av lite hjälp från er

som har lite bättre koll :)! Tack så mycket på förhand.

 

Mvh /Jessica

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den datorn du har borde kunna streama dina spel, kanske 4 GB mer minne. D.v.s om du har 64 bits OS. Det som har stor betydelse är din internet anslutning. En hög uppladdningskapacitet gör skillnad.

 

Vad det gäller laptop och desktop, så får du betala betydligt mer för en laptop för att få samma kapacitet som en desktop. En sådan laptop blir också varmare p.g.a. kraftiga komponenter. Det är svårare att få bra kylning i en laptop. Värme är inte bra för en dator i det långa loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...