Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera Ubuntu från hårddisk partition


marklinmaster

Rekommendera Poster

marklinmaster

Hej, alla glada människor!

 

För ungefär ett år sen ville jag testa att installera Linux på min dator, och valde då Ubuntu. Jag delade av en partition av min hårddisk(ca 250 GB) som jag installerade den Ubuntu. Då har jag ju nu också dualboot.

 

Men jag har knappt alls använt Ubuntu, och börjar tröttna på att behöva starta rätt operativsystem i dualboot-menyn, och jag behöver få tillbaks de där 250 GB:en till Windows. 

 

Senast jag försökte ta bort Ubuntu kunde jag inte starta datorn alls eftersom den inte kunde hitta Windows 8, men jag lyckades få tillbaks dualboot menyn och Ubuntu, så det funkar nu.

 

Men det jag undrar då är om någon kan ge mig vägledning för att bli av med ubuntu, få bort dualboot menyn och få tillbaks partitionen på hårddisken så att den kan bli en del av c:partitionen.

 

Hoppas någon snäll själ kan hjälpa mig! :thumbsup:

 

så här ser det för tillfället ut på mina partitioner

post-134227-0-00925700-1415474046_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina bootfiler ligger väl på Linux partitionen. Ladda ner EasyBCD. Du behöver registrera dig för att ladda ner gratis versionen. Med det programmet kan du flytta filerna till Windows partitionen. Sedan kan du ta bort Linux partitionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marklinmaster

Varning för dum fråga, men mer exakt hur gör jag för att få bootfilerna till windowspartitionen, hittar inget verktyg eller liknade för att göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för dum fråga, men mer exakt hur gör jag för att få bootfilerna till windowspartitionen, hittar inget verktyg eller liknade för att göra det?

I EasyBCD klickar du på BCD Backup/Repair. Sedan väljer du Change boot drive och Perform. I rutan som kommer upp väljer du Windowspartitionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...