Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Menyn till höger med Sök kommer inte fram


Torparen

Rekommendera Poster

Då man drar körsern till högra sidan på skärmen skall det komma upp ett antal ikoner, bland annat sökfunktion. Nu har något hänt jag får inte upp några ikoner längre.

 

Jag har ytterligare ett problem Då jag söker på google får jag fram aktuellt objekt, men då jag klickar på detta händer inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till högra sidan på skärmen

Du använder väl två skärmar?

Kanske är det något ang. vilken av skärmarna som är primär skärm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då man drar körsern till högra sidan på skärmen skall det komma upp ett antal ikoner, bland annat sökfunktion. Nu har något hänt jag får inte upp några ikoner längre.

 

Jag har ytterligare ett problem Då jag söker på google får jag fram aktuellt objekt, men då jag klickar på detta händer inget.

1. Använder du något program som ger en startmeny?

 

2. Vilken webbläsare?

Går det att högerklicka på länken och välja "Öppna i ny flik" eller något liknande och få upp sidan i en ny flik i stället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag använder två skärmar men samma problem på båda. Problemet har uppstått efter det att jag körde Dells testprogram, jag har nämligen serviceavtal.  Ja kan du inte kontakta dell då? bra fråga, jo men det är jobbigt och bökigt innan man kommer rätt.

 

Ja du Cecilia du ställer frågor som jag inte kan svara på, Jag har google som webbläsare

 

Övriga frågor kan jag inte svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det är ett program som man måste installera själv, t ex Classic Shell, Start8, StartIsBack. Om du inte vet om det har du knappast gjort det.

 

Har du pekskärm eller använder du mus/styrplatta?

De flesta som inte har pekskärm brukar vilja stänga av "charms bar" (Microsoft kallar det för snabbknapparna på svenska) och inte ha den eftersom den brukar hoppa fram även när man inte vill det.

 

Kommer "charms bar" fram om du drar musen till något av de fyra högra hörnen (två per skärm) eller om du håller nere Windows-tangenten på tangentbordet och trycker på C-tangenten?

 

2. Är det Google Chrome du har som webbläsare?

Google är ett företag och Chrome är deras webbläsare.

Eller menar du Internet Explorer som råkar vara inställd på att visa Googles söksida när den startar?

Om du är osäker bifoga en skärmbild: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/use-snipping-tool-capture-screen-shots#1TC=windows-8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då man drar körsern till högra sidan på skärmen skall det komma upp ett antal ikoner, bland annat sökfunktion. Nu har något hänt jag får inte upp några ikoner längre.

post-57552-0-43271900-1415471434_thumb.jpg

 

Man kan ju alltid kontrollera att inte rutan blivit urbockad av något skäl.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia jag har aldrig trott på tankeöverföring, men nu börjar jag tveka. Efter det att jag läst ditt senaste inlägg så gjorde jag ett nytt försök, hör och häpna nu funkar det.

 Innan jag går till fråga två svar på en av dina frågor Jag har google crom.

 

När jag söker med Google kommer jag till de alternativ som gäller det sökta, men när jag då klickar på önskat objekt då är det stendött, alltså inget händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, utmärkt det funkar nu.

 

Fungerar Internet Explorer?

Fungerar det att klicka på länkar på den här sidan, dvs är det bara i Googles sökresultat som länkar inte fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...