Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enhetsfel


Leab

Rekommendera Poster

Flera gånger sista veckan har jag fått meddelande "enhetsfel starta om datorn" Problemet är att det återkommer ganska ofta. Meddelande rutan talar ju inte om var/vad enhetsfelet är. Finns det något sätt att se det? Enhetshanteraren visar inget och programmet Crystal disk visar inget fel heller. Det gäller Win 8.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera gånger sista veckan har jag fått meddelande "enhetsfel starta om datorn" Problemet är att det återkommer ganska ofta. Meddelande rutan talar ju inte om var/vad enhetsfelet är. Finns det något sätt att se det? Enhetshanteraren visar inget och programmet Crystal disk visar inget fel heller. Det gäller Win 8.1.

Någon med tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för dator; fabrikat och modellbeteckning?

Om hemmabygge; moderkortets fabrikat och modell beteckning?

Processor (CPU)?
Grafikkort; fabrikat och modellbeteckning?

Har du någon Blutooth enhet installerad?

Trådlöst av annat slag?

Externa enheter anslutna tex. skrivare/skanner, USB-diskar, etc?

 

Till att börja med, koppla ur alla externa enheter, utom bildskärm, mus och tangentbord.

Uppträder felet då?

 

Saknar du någon enhet i enhetshanteraren tex. minneskortläsare eller annat, i så fall kommer inte några felmeddelanden upp.

Kontrollera att alla disk och flyttbara enheter syns i "Dator" alltså Explorer/Utforskaren

 

Om ett enhetsfel visas prova Windows-hjälpen för att se om det kan finnas lösning.

 

I Start skärmen (den med appar) > skriv felsökning och välj felsökaren för att se om Windows kan komma upp med lösning.

Det skall även gå att felsöka i enhetshanteraren, men just nu hittar jag inte igen instruktionen för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...