Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa en ny bärbar dator


Nunsa

Rekommendera Poster

Hej! Letar efter en ny skoldator som ska vara snabb och bra. Den ska även ha bra grafik då jag vill ha den till att kolla på film också. En viktig faktor är även att ljudet ska vara relativ bra, då det inte är speciellt roligt att kolla på film med dåligt ljud.  Priset ska heller helst inte överstiga 6000 kr. 

 

Är det någon som har några tips om en bra dator? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderingar på att köpa denna:

https://www.dustinhome.se/product/5010796803/probook-450-g2

Liten hårddisk med SSD och lägre skärmupplösning och 8 gb ram men startsnabb och ganska billig och HP Pro vilket innebär att där ska sitta lite hållbarare delar.

 

Lite över ditt maxpris men inte mycket.

 

Till det priset skulle jag idag vilja ha trådlöst nätverk (Wi-Fi) typ 802.11ac i datorn. I övrigt ser det ju väldigt bra ut! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska köpa  bärbar dator så ska man köpa minst 2 eller 3 stycken så att man inte behöver bära omkring dem för mycket. En viktig sak när det gäller bärbara datorer är att man måste vänta nån minut innan man flyttar dem så att hårddisken hinner stanna. Jag höll på att tappa en bärbar dator i golvet som jag skulle låna. Dessutom riskerar man att glömma dem. Gör backup oftare på en bärbar dator än på en stationär dator.

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

En viktig sak när det gäller bärbara datorer är att man måste vänta nån minut innan man flyttar dem så att hårddisken hinner stanna.

Det behöver man inte. Hårddiskar till bärbara är konstruerade för att kunna tåla lite mer omild behandling än de till stationära.

 

 

 

Om man ska köpa  bärbar dator så ska man köpa minst 2 eller 3 stycken så att man inte behöver bära omkring dem för mycket. 

Det är väl därför man köper bärbar, för att det ska gå smidigt att flytta runt.

 

 

 

Gör backup oftare på en bärbar dator än på en stationär dator.

  Detta håller jag med om. Bärbara går sönder mycket oftare än stationära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska köpa bärbar dator så ska man köpa minst 2 eller 3 stycken så att man inte behöver bära omkring dem för mycket.

Det är inte alla som har den ekonomin och en av fördelarna med en bärbar dator är ju att den är just bärbar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alla som har den ekonomin och en av fördelarna med en bärbar dator är ju att den är just bärbar...

Och så glömmer man den nånstans om man tar med sej datorn till för många ställen.

. :-( Har man två datorer kan man ha en hemma och en i skolan t.e.x. och den ska låsas in i ett säkert skåp. Finns risk för att man tappar datorn i golvet hemma också om man flyttar omkring den för mycket.

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...