Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gammalt avslutat emailkonto till iCloud


Smaragd

Rekommendera Poster

Har en Macbook Pro och en iPhone 4s och har efter senaste OS uppdatering fått problem med mitt iCloud konto.

Till mitt Apple-id har jag kopplat ett XXXXX@gmail.com konto som jag har koll på och också uppdaterat nyss.

Till mitt iCloud konto har jag ett gammalt Telia konto kopplat (XXXXX@telia.com) där det visar sig att jag glömt både lösenord och svaren på säkerhetsfrågorna. 

Som huvud emailadress använder jag en iCloud adress (XXXXX@icloud.com) men den fungerar inte längre då jag inte minns lösenordet till mitt iCloud konto.

Sitter därför fast i smeten och kommer just nu ingenstans.

Kan inte logga in på mitt iCloud konto för att byta bort den gamla telia-mailen mot en ny anna mailadress.

Kan inte radera mitt iCloud konto då jag inte minns lösenord eller säkerhetsfrågor till minns lösenord osv till min gällande emailadress (Telia) till iCloud.

 

Pust och stön. Vet inte om det är tydligt vad mitt problem är men jag behöver hjälp.

Tack på förhand

 

/Smaragd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa och återställ lösenordet för icloud-kontot och svara på säkerhetsfrågorna eller tillåt åtkomst till din återställningsadress!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det här som är problemet Trollet85.
Att återställa lösenordet kräver att jag kan läsa av min gamla nu icke längre existerande emailadress hos Telia eller svara på säkerhetsfrågorna jag valde när jag skapade mitt iCloud konto. Jag kan ingetdera. Emailadressen hos Telia är och förblir borta. Svaren på mina säkerhetsfrågor likaså. Glömda alltså. Klantigt värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring supporten hos Apple och ordna. Det den finns till för, antar att du behöver visa vem du är och att det är ditt konto. Du hittar nummer / bokningsformulär under supportsidan om apple-id. Det är dit säkraste kort och egentligen det enda om du inte kommer in på kontot, det är ändå de som är ansvariga för sina tjänster.

 

Alternativt leta upp någon med ett Teliaabonnemang du kan återskapa din gamla e-postadresss hos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades faktiskt själv till slut.

Det visade sig att jag fick nollställningsinställningar via ytterligare en emailadress jag hade och därifrån kunde jag ändra informationen på mitt iCloud konto.

 

Mycket krångligt det här med Apple-id och iCloud konto. Får nog försöka lära mig hur det fungerar lite bättre.

 

Tack Trollet85 och PCP för att ni engagerat er i mitt problem.

Kan stänga tråden nu.

Mvh / Smaragd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...