Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Kickin

Mail utan bilaga

Rekommendera Poster

Kickin

Hej
Har Windows 8,1 och Word 2013. Vill skicka ut ett dokument i mail till flera mottagare utan att dokumentet blir en bilaga utan visas direkt i mailet. Går det och hur gör jag i så fall?
Har prövat med att koppla dokument, men då blir filen en bilaga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
.M

Det är inte helt självklart i hur man gör det. Det du kan göra är att skicka ett html-mail som behåller viss formatering från word dokumentet. Markera allt i ditt dokument, kopiera och klistra in i ditt e-postprogram. I det flesta fall så kommer formateringen att behållas. Jag är dock osäker hur det går med bilder till exempel.

Jag har provat med Word 2013 och den inbyggda e-post appen i Windows 8.1 och det verkar fungera med test.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kickin

Tack!
Bilder kommer med när jag gör så. Kan man göra så att det ser personligt ut?
Jag ska skicka ut till fler och det vore ju snyggast om man inte såg att det skickats till andra.... (fel tråd för den frågan kanske?)

Jag testade att skicka med en mottagare och en hemlig kopia och det funkade, men det tycks inte funka att lägga två adresser som hemliga och ingen som mottagare. Outlook markerar mailet som skickat men det kommer inte fram till de två hemliga mottagarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
NordicOne

Prova sätta dig själv som mottagare isf ingen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...