Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ibook!


Jonas Wikström

Rekommendera Poster

Hittills har du inte presenterat ett enda "fakta". Du bara kräks ur dig en massa skitsnack om att Apple skulle ha varit först med vissa saker. Då frågar jag dig, är det innovativt att ta andras uppfinningar, förpacka i en burk och göra till en kommersiell succé? Apple har inte uppfunnit det du snackar om ensamma direkt, och det mesta har de inte ens varit med i utvecklingen av. Om det nu är så fint att ta andras teknik, bygga in den och sälja den, varför är då ni Mac-dweebs så förbannade på MS? Det är EXAKT vad MS har gjort med sina produkter, utom att de har varit ÄNNU mer framgångsrika. Luktar avundsjuka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 110
  • Skapad
  • Senaste svar
Jonas Wikström

 

Victor !! *Skrattar*

 

Bara för att jag ler åt dina usla inlägg tänkte jag reta dig med just detta. Enligt en doktorsavhandling KTH (kommer ej ihåg länken ledsen)med intriktning Människa Datorintraktion gjordes en undersökning vilken typ av människor som använde Macintosh versa PC. Konklusion av undersökningen var precis som du uttrycker det Mediafolk, Sekreterare och enkla användare som gärna använde Mac. Tekniskt kunniga och starkt datorintresserade valde istället PC, för att det helt enkelt händer mer på den plattformen.

 

15 år i branchen?! Det märks mycket väl med dina uttryck "MicroSnott" att du inte är en speciellt prilivigerad. Kan tippa på att din ålder är just 15.

 

/// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chris Wahlin

...och du är förstås insatt i den "professionella TV & video världen..." Knappast, du vet inte vad du pratar om... Amigan VAR suverän och kan fortfarande användas till infokiosker osv. På redigeringssidan är det dock PC/NT och Mac som gäller. Största utbudet av program och hårdvara hittar man dock till Wintel plattformen.

 

Du skrev tidigare att NT var slött, hur kan då NT vara den mest expansiva plattformen för 3D och CAD som är bland det mest tungrodda man kan köra på en dator? Klart tuffare än några Photoshop filter. Macen har helt tappat styrfart inom 3D vilket jag tycker är synd då det finns potential i G3:orna. Svårt att locka tillbaka utvecklare dock när de en gång slutat utveckla för en viss plattform.

 

Sen när det gäller minne och Windows så finns det ingen 128 eller 200MB gräns. Däremot kunde vissa Pentiumchipset inte cacha mer än 64MB (VX/TX) men kunder fortfarande använda mer minne.

 

Sen Victor, sluta skriva saker som faktum är och fakta eftersom det är så uppenbart att du inte kan fakta! Ge upp!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Simon

Snälla människa

Måste man upprepa allt tre gånger för dig:

 

som Jag skrev tidigare APPLE uppfann eller lanserade alla dessa tekniker för den breda massan

som Jag skrev tidigare APPLE uppfann eller lanserade alla dessa tekniker för den breda massan

som Jag skrev tidigare APPLE uppfann eller lanserade alla dessa tekniker för den breda massan

Nu kanske det har gått in i din skalle!

Och om du inte vet det så räknas APPLE av alla historie-medvetna i branschen som det företag, som lanserade den första

användbara Mikrodatorn för Business & hemanvändning nämligen APPLE 11 den kom 1976 faktiskt m. FärgGrafik ,vilket var en sensation på den tiden!

 

Simon det finns Virus till MAC dock inte så allvarliga,de flesta verkar komma från MS(Word,IE & OFFICE) ,men faktum är att det är inte lika lätt att infektera en MAC bl.a p.g.a ett bättre system.

 

Kan inte du sluta rabbla ditt Mantra om att så få använder MAC,det är ju trots allt ca 100 Miljoner som använder Mac'ar regelbundet,ett antal som växer hela tiden,faktiskt mer än Win användarna% & om du kollar hur, datorerna används så skulle jag tro(vet)Att Mac'ar används till betydligt vettigare saker än WinPC's,i princip alla tidningar,likaså Webbyråer över hela världen använder sig av,Mac'ar,90% av alla Video & LjudInspelningsstudios har Mac'ar som ofta går nästan Dygnet runt, året runt utan strul,medan en majoritet av WinPC'na bara används till spel!!

 

Det finns tiotusentals exempel på Nätet, av PC-folk som av "misstag lyckats"slänga & radera system kritiska komponenter på PC's,något som är mycket svårt på en MAC.

 

Simon, det märks att du inte har Bilkörkort annars skulle du väl inte jämföra GUI m. en ratt, ratten,styr ju inte bilens egenskaper!!

 

Dessutom det är lysande om nu MS äntligen lyckats få Plug'n''Play att funka,WOW bara tio år efter Apple !!!!!"!

 

P.S

Jag måste göra dig besviken,Jag är nog lite äldre än du tror ca:3 gånger äldre än dig om du nu är 11år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Chris skriver att jag lägger frm felaktiga fakta trots att han inte lyckat motbevisa mig.

Magnus påstår at jag inte har lagt fram några fakta alls!

 

HUR SKA NI HA DET?

 

 

Magnus som många andra PC dweebs(det finns ingen MAC motsvarighet, så lägg av & coppa)

 

Magnus du vara totalt historielös & inte intresserad av att lära dig heller,men jag får väl försöka undervisa dig

 

Fakta 1:Apple stal inte GUI från Xerox,de licensierade det & lät Xerox köpa in sig i Apple(ingen dålig investering förX)Xerox såg själv ingen större kommersiell potential i

lättskötta ,billiga Mikrodatorer eftersom de var så inriktade på storföretags försäljning

 

Fakta 2 Apple Utvecklade Xerox teknik enormt genom att bl.a kombinera GUI m. FINDERN.

 

Fakta 3 Jag är inte förbannad på MS ,jag tycker däremot att de inte har gjort någonting positivt

för dator industrin,snarare har de bromsat utvecklingen ordentligt,genom att köpa upp lovande innovationsföretag,som sedan sväljs i MS maskineri & att de kört m. utpressning mot ett flertal DatorTillverkare ,som t.o.m du kanske känner till,inte så snygg affärsmoral & något som MS snart kommer straffas för i USA's HD.

 

FAKTA 4 Varför skulle jag & andra Mac användare ,vara avundsjuka på WinPC -användare ,när ni själva tycker Windoze är skit?Alla snackar om att NT är så bra ,men hur många använder egentlgen NT procentuellt sett ?Antagligen mycket färre ,än de som använder MAC OS!!!Och NT Stinker faktiskt om man skall använda datorn till multipla applikationer.

 

Victor

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chris Wahlin

Jag brukar inte hetsa upp mig i onödan men du verkar vara ganska korkad! NT är suveränt med multipla applikationer och är tekniskt överlägset MacOS, det är ingen hemlighet. Sen att GUI:t är en fråga om smak är en annan femma. Har du ngn som helst erfarenhet om nånting? Verkar inte så! Vi skrattar åt dig, Victor. Hur många använder NT? Senaste försäljningssiffrorna visade på 11% för NT, 57% för W95/98, 5% för MacOS vilket betyder att ingen använder NT enligt dig.

 

Du skriver hela tiden typ "Och NT Stinker faktiskt om man skall använda datorn till multipla applikationer..." Vadå faktiskt? Det är ju precis tvärtom! NT är att föredra när man kör mkt multitasking eftersom den kan det, det kan inte MacOS (förväxla inte multitasking med taskswitching)...

 

Kanske lönlöst att försöka förklara eftersom du inte verkar fatta ngt ändå.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chris Wahlin

Du ville bli bemött ang dina "fakta"

 

MacOS mindre känsligt för virus: bevisa!

 

När du säger "alla historie medvetna", vilka är dessa?

 

90& av alla video/audio insp studios: vart kan man ta del av denna undersökning?

 

10-tusentals exempel på nätet om pc problem: vart står detta? Har du räknat själv?

 

Det är ju egentligen inte tal om överdrifter eller okunskap utan rena lögner! Pinsamma stackare! Vore intressant att veta vad du gör som är så "tungt" och krävande så ingen PC skulle klara samma sak. Slår vad om att du inte fattar ett dyft om systemkunskap, programmering, operativsystem osv.

 

Vem fan bryr sig om vem som gjorde vad för 10-20 år sedan? Om Macen var först med SCSI som standard, hur hjälper det mig i det vardagliga arbetet? Finns en uppsjö av moderkort till PC med onboard scsi i alla varianter med dual channel, raid osv. Om du fattar ngt...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Victor!!

 

Nej jag tippar inte längre din ålder till 11 utan snarare 8. Din dåliga svenska, bristande ordföråd, smått bizarra argumentering och dina personangrepp avslöjar dig.

 

/// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Till 8 årige Victor!

 

Som vanligt yttrar du dig så dåligt att din undermåliga kunskap enkelt avslöjas!

 

Jag citerar:

 

"FAKTA 4 Varför skulle jag & andra Mac användare ,vara avundsjuka på WinPC -användare ,när ni själva tycker Windoze är skit?Alla snackar om att NT är så bra ,men hur många använder egentlgen NT procentuellt sett ?Antagligen mycket färre ,än de som använder MAC OS!!!Och NT Stinker faktiskt om man skall använda datorn till multipla applikationer."

 

Om vi först reder ut begreppet användare av NT så är den väldigt stor, mångfald mycket större än MacOS. Nästan alla stora svenska företag har Windows NT som sitt Standard Office Environment. Med små fjuttiga företag som Ericsson och ASEA blir det ungefär 130000 licenser. Låter kanske lite men räkna då med övriga utländska företag. Inget operativ hotar dess existens än så länge, och det KOMMER att bli fler iocmed Win2000(NT 5).

 

När det sedan gäller ditt smått absurda uttalande om att NT stinker vid multipla applikationer så bevisar detta att du över huvud taget inte har en jota om vad du häver ur dig. Antagligen går detta inte att förklara för dig eftersom du inte kommer förstå ändå. Andra Macanvändare kanske gör det, Mr Jobs är smart han har gjort det. Beviset är ju MacOS X.

Om det är multitasking du pratar om är din okunskap somsagt bevisad. MacOS har inget preemtive multithreading. Man kan väl säga att den inte har någon trådfunktionalitet alls, något Nt hade från allra första början. Har du provat att formatera en diskett och göra lite tungt arbete samtidigt på ditt urålderliga operativ därhemma?

 

Om det var något annat så kanske du kan förklara vad det är du menar så lovar jag att finna motsatsen. NT är och kommer förbli ett snabbare, modernare, bättre och smartare operativsystem än MacOS...

 

/// Jonas

 

/// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

"Och om du inte vet det så räknas APPLE av alla historie-medvetna i branschen som det företag, som lanserade den första användbara Mikrodatorn för Business & hemanvändning nämligen APPLE 11 den kom 1976 faktiskt m. FärgGrafik ,vilket var en sensation på den tiden!"

 

Vad hände sen då? Förlorade apple sin innovation? Litade kanske lite väl mycket på föregående försäljningssuccen?

 

1982 lanserade Commodore sin VIC 64. Den hade en 1.76MHz 6510 processor, 64KB RAM och 20KB ROM. Den hade även 4-bitars grafik i båda tillgängliga upplösningarna (40x25 i text, 320x200 i grafik), inklusive hårdvaru sprites.

 

1983 lanserade Apple sin Apple IIe. Den hade en 1MHz 6502 processor, 64KB RAM och 32KB ROM. Den klarade dock bara 4-bitars färg i täxtläge (40x25), och den grafiska upplösningen 140x192. I 560x192 klarade den bara 1-bitars färg.

 

1984 lanserade Apple sin Macintosh 512KB (de lanserade 128KB varianten tidigare samma år, fast det vore lite orättvist att jämföra med den). Den hade, som namnet antyder, 512KB internminne (uppgraderingsbart till??), 64KB ROM och en intern 400KB DD. Svartvis grafik i alla upllösningar, dvs. upp till 512x342.

 

1985 släppte Commodore sin Amiga 1000. En dator som kom förladdad med 256KB RAM (uppgraderingsbart till 32MB) och ett 256KB ROM. Den hade inbyggd 880KB DD, och kunde i upplösningarna 320x256 till 320x400 visa 32 fäger (från en palett på 4096 fäger) på skärmen samtidigt, eller 4096 fäger i HAM-läge (mestadels för stillbilds grafik). I upplösningarna 640x256 upp till 640x400 kunde den visa 16 färger samtidigt från en palett på 4096 färger. Antalet färger den kunde visa samtidigt ökade efterhand som man stoppade i mer minne i datorn, eftersom Amigan alltid använt en primitiv form av UMA. Den hade även 4-kanalers stereoljud.

 

Vad jag försöker få fram med det här är att Apple inte alltid varit pionjärer innom datorbranchen, så som du försöker få det att framstå. Även andra företag har varit med och pressat gränserna för hemanvändarna.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Hej Dweeb kul att du blir upphetsad,nu blir du säkert röd också.

 

Dina påstådd försäljningssiffror stämmer dåligt med verkligheten MAC ligger på ca 12% Just NU + Att det finns en enormt stor tidigare installerad användarbas(fr.1985-99),så om du kunde räkna skulle du inse att MAC OS nog har minst 80% fler användare än NT,speciellt som Mac'en forfarande är gigantiska på utbildningssidan(Skolor universitet m.m.)

 

Sen så är det ju kul att du tycker NT är suveränt,synd bara att några av Marknadens bästa program inte finns till NT & inte kommer komma på ett bra tag, eftersom ,det är onödigt krångligt att ta fram & konvertera program till NT!

 

Nej framtiden för medeltunga system heter MAC OSX ,Användarvänligt,RENT & Mycket säkrare & mycket mer skalbart än NT,

 

Fattar ni inte att när jag skriver multipla applikationer, menar att man med en Mac kan köra ,Proffs Musik,grafik,Video & Animeringsprogram m.m utan att behöva konfigurera om Mac'en ,ni nedvärderar också Findern som gör att man kan switcha mellan applikationer på ett stabilt sätt.

 

Kul att ni fortfarande försöker dock!

Men det vore ju kul om ni läste inläggen ordentligt & dessutom kanske ni skulle bege er till www.apple.com

Och sätta er in i den enda, Vettiga dator & OS tillverkarens produkter & speccar ,så kanske ni kan undvika att göra förhastade loser inlägg i framtiden!

 

VICTOR

"its in the name"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Chris du börjar bli patetisk,

Gå till Symantecs Websida om du vill ha bevis angående PC's känslighet för Virus eller till någon av 1000 -tals andra websites som behandlar PC virus,och om du nu kan så mycket om PC's så skall väl inte jag behöva förklara den lättinfekterade röriga PC-arkitekturen för dig!

 

 

Med dator-historie medvetna menar jag alla som är över 15 år & har ett djupare dator-intresse.

 

om Apple's bragder står även i flera uppslagsverk!Fast du kanske inte kan läsa?

 

Till skillnad från dig jobbar jag med Musik dagligen & har lång erfarenhet av Hårddiskinspelning på Dator & alla proffs vet att det helt enkelt inte funkar på PC's om man har höga krav,därav har alla studios(ett trettiotal) jag jobbat i haft MAC som standard,några har försokt satsa på PC med katastrofala resultat!Mest p.g.a att PC's dåliga SCSI-kort kompabilitet,så visst har det betydelse vem som var först,det tjänar ju användaren på i och med man får ett stabilare system!

 

Sen det här med tiotusentals sidor på Nätet med PC problem,Sanningen är nog snarare 100.000 Support & krasch sidor & vet du inte detta så står du nog & håller Bill i handen & låtsas att det snöar.

 

Victor

"kmä"

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Kort angående Intel Chefen & iMac,jag läste det i en intervju från en datortidning, på nätet ,jag har för mig att det var på zdnet för ca. ett år sedan.Och visste du att Bill Gates personligen har iMac'ar 1 av varje färg dessutom ,plus att han har en Powerbook som han använder i smyg!

 

Poängen med O.E.M är väl att en Stor tillverkare är bra på att tillverka mycket,små distributörer & tillverkare är bättre på att få ut det på marknaden,men många klagar på att Intel sågat av sin egen gren genom att komkurrera ut vissa av sina tidigare partners!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Jonas,kul att du skrattar åt mina inlägg,

 

Att påstå att det händer mer på PC sidan är väl årets överdrift ,det som har hänt på & med Apple under de senaste 3 åren har ju slagit allt på senare år!!Och Evolutionen förtsätter i allt högre takt,synd att du är för blind & döv för att inse det!

 

KTH's studie är väl 10 år gammal,de som är tekniskt intresserade vill väl ha den bästa tekniska prestandan?Och APPLE har tack vare sina (+IBM's & M'ola)RISC Processorer,i flera år hela tiden legat före Wintel sidan vad gäller RÅ prestanda!

 

Snälla Jonas efter "Datorintraktion" & prilivigerad"så skall du nog undvika avancerade

uttryck,speciellt när du klagar på andra!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Per Självklart har andra företag varit med & utvecklat tekniken bakom persondatorernas utveckling,men bara Apple & till viss del IBM har lett utvecklingen under de senaste 20 åren,

skälet till att APPLE saktade ner på innovativionerna i slutet av 80 & början av 90 talet berodde på att de tyckte att deras datorer hade nått mognadsstadiet & tilll viss del hade de rätt . Apple's 80tals definition av den moderna Persondatorn håller ju ganska bra än, för normalanvändare.WinPC's har ju nått dit först senaste åren.

de 3 senaste åren har ju Apple fått förnyad inspiration tavk vare bl.a Internet,UltraSnabba RISC proc. & framförallt Steve Jobs han har ju knappt gjort ett enda missstag på APPLE!!

Antagligen har han nog lärt sig av sina tidigare misstag på 80-talet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Chris din lilla wisserlesser(motsats till besserwisser, för er som inte fattar!Slå upp)

 

fakta är att Amigan används i mycket stor utsträckning i TV & videovärlden,dock inte så mycket till videoredigering,det Amigan är bäst på är text & digitala effekter & i USA så har i princip

varje TV serie & videoproduktion de senaste 5 åren använt sig av amigor, och många effekter är unika för Amiga, & är du medveten om att BingoLotto använder Amigor för att visa vinstdragningarna!ingen liten uppgift för en hemdator

 

Chris,du verkar läsa gamla tidningar,apple's G-3 & G-4.or har nu underbart 3D stöd,renaste open gl implementation på marknaden, betydligt bättre än NT,i princip alla stora 3D företag har gett starkt stöd till Apple, kolla in apple's site om du inte tror mig passa samtidigt på att kolla in HALO Bungies nya grymma 3D spel,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

"visste du att Bill Gates personligen har iMac'ar 1 av varje färg dessutom ,plus att han har en Powerbook som han använder i smyg!"

 

Det visste jag faktiskt inte. Men det är inte helt underlgt heller, eftersom hans företag tillverkar produkter till mac också. Det hade varit betydligt märkligare om han haft t.ex en Amiga 4000. Använder han verkligen sin Powerbook i smyg? I sängen på natten under täcket, eller? :)

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Apple har byggt in många nya tekniker i sina datorer är det ingen som kan tveka om. Frågan är dock: Vad spelar det för roll? Eftersom Apple är ETT företag som tillverkar sina egna system och sätter specarna är det inte så konstigt att det kommer ut många saker, både bra och dåliga, från dem. Vad skall man jämföra med? Hela PC-marknaden? Då skall jag tala om för dig att det har kommit bra mycket fler innovationer från det hållet än från Apple. Detta är givetvis en orättvis och poänglös jämförelse, men en diskussion om vem som var först med vad är ju också otroligt poänglöst. Man kan roa sig med att jämföra med IBM. De är fortfarande ett av de största företagen i världen när det gäller att få patent -- tredje plats? MEN VAD SPELAR DET FÖR ROLL? Är det ett sätt att försöka leva på gamla meriter så sure -- det får ni gärna göra. Jag tycker att Apple är ett av de mest icke-innovativa företagen just nu -- vilket också bevisas av att de flesta nya hårdvarupryttlar de bygger in kommer från PC-världen. Typ AGP.

Det är för övrigt inte Macarna som suger brutalt, utom diskettstationerna (subjektivt) och att de flesta subsystem ligger några månader efter PC (speciellt grafikmöjligheterna).

Det är operativet som suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Sune G4 processorn m. Altivec har testats i ungefär 6 månader hos motorola,apple & vissa av deras oem-partners & kommer att släppas i slutet av augusti, prestandan är 2-30ggr snabbare än. G-3:an,

Och att MAC OS X har marknadens renaste open gl 3D implementation är faktiskt sant,till skillnad mot våra PC "vänner" så skriver jag inte något inlägg om jag inte är 100% säker på fakta oftast genom egen erfarenhet!!!ingen är dock ofelbar,men det är ju talande att PC"vännerna"Inte lyckats motbevisa något av mina inlägg,utan bara nitpickar om små petitesser !Visst skulle jag kunnna lägga ut länkar till vissa källor på nätet,men om någon är så misstänksam mot fakta som jag presenterar,så kan de ju själva söka på Jeeves el. Altavista för att få mina Argument verifierade,men PC-Dwebsen orkar inte,det är ju lättare att häva ur sig Junkargument ,typ "PC är bäst PC's har ju 500 miljoner flugor,ursäkta användare!!

 

Att du inte ser igenom PC inläggens substanslöshet,säger väl mer om dig än du kanske vill erkänna,nämligen att du är en ganska dator-illiterat person,nåja man lär så länge man lever!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

"MAC OS X har marknadens renaste open gl 3D implementation"

 

Vad är en "ren" OpenGL implemention? Tror du inte att IRIX har något finare OpenGL implemention än MacOS X? Var har du fått dina "fakta" från?

 

"till skillnad mot våra PC "vänner" så skriver jag inte något inlägg om jag inte är 100% säker på"

 

Haha.. Nänä.. Inte alls.. Windows 98 kan inte hantera mer än 200MB minne. Ungefär lika sant som att MacOS inte kan hantera ljud.

 

"ingen är dock ofelbar,men det är ju talande att PC"vännerna"Inte lyckats motbevisa något av mina inlägg"

 

Läser du våra inlägg över huvud taget? Eller skummar du bara igenom dem?

 

"Visst skulle jag kunnna lägga ut länkar till vissa källor på nätet,men om någon är så misstänksam mot fakta som jag presenterar,så kan de ju själva söka på Jeeves el. Altavista för att få mina Argument verifierade,men PC-Dwebsen orkar inte,det är ju lättare att häva ur sig Junkargument ,typ "PC är bäst PC's har ju 500 miljoner flugor,ursäkta användare!!"

 

...och Win98 kan bara hantera 200MB, och Bill Gates använder en Powerbook i smyg, och Apple köpte GUI't från Xerox. Undrar vem det är som "häver ur sig"?!

 

"Att du inte ser igenom PC inläggens substanslöshet,säger väl mer om dig än du kanske vill erkänna,nämligen att du är en ganska dator-illiterat person,nåja man lär så länge man lever!"

 

Tja, det kanske han är, dock är min uppfattning precis tvärt om. Du verkar helt förblindad av Apple. Du verkar inte kunna se något annat än de "fakta" du sjäv presenterar.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Per du är en typisk ordförvrängare,är du kanske politiker?

 

1. Jag har aldrig påstått att Windows inte kan hantera mer än 200 MB minne, däremot har jag & även insatta Windoze användare rätteligen hävdat att Win,inte kan direktadressera mer än

något under 200MB,nu frågar sig kanske en del vad skillnaden är Jo man kan jämföra det med en Bil som visserligen kan tanka 100 liter men ,du måste nästan stoppa bilen &trixa lite för att kunna utnyttja hela bensintanken & köra vidare,inte så bra för prestandan & stabiliteten,direkt.

 

2.Apple köpte inte GUI:et från Xerox,de fick Xerox att investera i Apple & slöt sedan ett licensavtal,kolla Xerox historia så får du se att det stämmer,dessutom så utvecklade APPLE

GUI:et ordentligt ,så att till och med Xerox ingenjörer & kodare blev mäktigt imponerade,för att inte tala om Bill Gates,som i filmen Pirates of Silicon Valley( bygger på verkliga händelser),förälskar sig direkt i APPLE's första GUI:dator & skriker I WANT ONE,varefter han kopierade hela konceptet,på ett mindre lyckat sätt WINDOZE var fött!

 

Victor

"perpeteum mobile"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Simon,värst vad du har börjar vela,och söker stöd hos Mac användare gör du,jeeesus,är du totalt obildbar?vet du inte att Mac Användare tänker annorlunda,det är det som gör att vi

ser den stora bilden & inte lever i ett PC ghetto!Funktionaliteten,användarvänligheten & lusten är det viktiga,bra teknik hjälper, men WinPC's stjälper kreativiteten!

 

Victor

"the Cupertino Kid"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

1. Du har inte en blekaste aning om vad du snackar om, erkänn! "Windows kan inte direktadressera mer än 200MB, men det kan adressera mer än 200MB". Uhm.. Vad gör det då? Psuedoadresserar? Indirekatdresserar? Tro mig, viktor, Windows98 kan (direkt)adressera mer än 200MB.

Angående bilen: Det var den absolut sämsta jämförelsen jag någonsin sett någon använda. Jag förstår faktiskt inte riktigt vad den har för koppling till "ditt" Windows-problem.

 

2. Så du tror att "Pirats of Silicon Valler" var en faktafilm? Det var en film som löst byggde på incidener så som man tror att det gått till, med lite humor inslängt.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Jan,Pirates är ingen komedi,även om vissa nog kommer skratta en hel del,Pirates är nog mer att likna vid ett verklighetsbaserat drama(el. Soap)m. humoristiska undertoner,författarna var nog lite för snälla mot MS,detta bl.a p.g.a att Tom Hanks, Skådespelaren & Apple användare, har finansierat filmen,de ville inte vara jäviga, Jag har sett ett utdrag ur den,han som spelar Bill Gates är både porträttlik & lika nördig i sitt sätt,Steve Ballmer är på pricken: lika dumdryg & neandertalsk!

 

MVH

 

Victor

"jagad av vättar"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...