Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förstora bilder på hemsidan


Amatören

Rekommendera Poster

Hej!

Jag använder hemsida24 och är nöjd med den. Jag använder mycket foton och bilder på mina hemsidor. Jag har ett problem med att jag inte kan förstora bilderna med ett klick vilket man skall kunna göra. Supporten säger att det måste ha att göra med någon inställning i min dator (en tvåårig HP Pavilion g6 med Windows 8.1). När jag använder min mans stationära dator med Windows 7 men med större skärm går det utmärkt att förstora bilderna.

 

Jag har försökt att ladda ner program som http//:screencast.com men det hjälpte inte. Är det någon som har något tips på vad jag kan göra eller har en förklaring på vad detta kan bero på? Hjälper det att fråga HP tror ni???

Hälsningar Amatören

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på metod för att förstora fotografier på en hemsida så brukar inte bilden bli större än webbläsarfönstret. Om det fungerar på en annan dator med större skärm så skulle det tyda på att bilden helt enkelt är större än din skärm och du tillåts inte förstora den.

 

Om du vill, posta en länk till din hemsida här så kan flera av oss surfa in där och se om det finns ett fel på sidan. Alternativt kan du posta mer information om du använder några speciella script eller liknande.

 

Och nej, detta är inget fall för HP, dom bryr sig om problem med hårdvaran, inte enstaka hemsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar.

Min hemsida heter www.eliasfries.org  Under fliken Femsjö> Femsjö idag sevärt finns en broschyr Friesminnet FEMSJÖ med bilder. Det är den broschyrens bilder  som jag vill kunna förstora.

Spännande att höra om du kan få dem större!

Tacksamma hälsningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. På flera platser på din hemsida så finns det bilder man kan förstora. Det finns flera bilder man inte kan förstora. Vissa av bilderna är helt enkelt inte större än den lilla förhandsgranskning som finns på sidan redan så klickar man på dem så blir dom centrerade, men inte större. Vissa blir snyggt och prydligt större.

 

Den broschyr du nämner är dock en pdf. Och pdf är egentligen ett digitalt papper. Precis som att du inte kan göra bilder på en pappersutskrift större så kan du inte göra det med en pdf. En pdf kan du dock zooma och hur du gör det varierar beroende på vilket program du använder för att se pdf med. Men oftast så brukar det finnas en knapp som ser ut som ett förstoringsglas. Ibland med ett plustecken i.

post-40189-0-58397500-1413729268_thumb.png

post-40189-0-71770300-1413729276_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla Stormuffin! Nu lärde du mig något men tyvärr när det gäller broschyren har jag faktiskt inte lagt in den som pdf utan som bilder. Jag tror det har med min HP-skärm att göra eftersom de gick att förstora i en annan dator. Kanske jag skulle ta ett snack med HP om det går!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag vet inte om du kan se hur det ser ut i bif. fil. Nu talar du med en amatör!

Skulle jag ha gjort på ett annat sätt kanske?

Tack!

post-135349-0-93651200-1413838006_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilden har ju bevisligen blivit större. Man kan se att du har en liten bild till höger som du klickat på och bilden har nu blivit större. Så vad är egentligen problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Ja, visst har den blivit litet större men inte så stor att det går att läsa texten. Stor skillnad mot när jag klickade på den i en stationär dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju helt enkelt på att din skärm är för liten. Och HP kommer inte ge dig en större skärm för att du klagar på din hemsida.

 

Det du använder för bildvisning är Fancybox och den verkar inte ha stöd för extra zoom om jag tolkar deras exempel rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Ja, visst har den blivit litet större men inte så stor att det går att läsa texten. Stor skillnad mot när jag klickade på den i en stationär dator.

Det finns ju en möjlighet att förstora sidbilden när den flyttats till mitten av skärmen. Ställer man musen i bilden nere i högra hörnet framträder ju en zoomruta där.

 

Den funktionen underlättar verkligen läsningen på en mindre skärm. Men det är konstigt att

man valt att dölja den funktionen!

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...