Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort program i HTC one


Leffan55

Rekommendera Poster

Hej!

Är det någon som vet hur man tar bort program i HTC one.

Jag vill inte ha te.x Aktier. Hur tar jag bort dessa.

mvh

Leif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Inställningar / Appar och leta upp Appen som du vill avinstallera och klicka på Appen och och klicka sen Avinstallera i fönstret som öppnas.

 

Kan bli svårare om det är en förinstallerad app för då är det inte säkert att den går att avinstallera lika enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om förinstallerat app kan det går att göra som ovan men man får en dialog som säger "vill du avinstallera alla uppdateringar/återställa fabriksversion."

Bara att svara ja och efter appen återställts inaktivera den.

Man bör dock vara lite observant på vilka appar man gör detta med då inaktivering av en tjänst kan få andra att sluta fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om förinstallerat app kan det går att göra som ovan men man får en dialog som säger "vill du avinstallera alla uppdateringar/återställa fabriksversion."

Bara att svara ja och efter appen återställts inaktivera den.

Man bör dock vara lite observant på vilka appar man gör detta med då inaktivering av en tjänst kan få andra att sluta fungera.

Tackar för svaren !  

Detta gäller förinstallerade appar. Ska prova detta som ni skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det så som sägs här, vissa går att avinstallera, medans vissa bara går att avaktivera.

Dom som bara går att avaktivera, ser man till att rensa från alla uppdateringar, mer går inte att göra.

 

Och tyvärr är det alltför många som bara går att avaktivera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De appar jag avaktiverat har vid avinstallation enligt ovan oftast kommit ner till enbart ett par, kanske 100 kB på minneskortet i telefonen. Närapå helt avinstallerade med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...