Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

xDeathLord

Rekommendera Poster

Hej jag är en dator intresserad snubbe som tyvär har börjat upstå med problem all för ofta nu. Det började med att jag köpte Elder Scrolls Online och kunde inte få det att starta fick inte heller mycket hjälp från de. Sen bestämde jag mig för Cs:Go någon månad senare samma där. Jag installerar spelet men sen när jag ska starta det kommer inget upp. Det står i ungefär 4 sekunder att jag spelar spelet men inget kommer upp för mig. Jag har även Shadow Of Mordor som jag inte kan få att starta samma där. Det står att spelet är igång en liten snabbis sen stängs det ner. Alla spel har med directX att göra så jag trodde att det var detförst men är inte säker längre då visa spel med directx funkar. Kan det va att min dator som inte klarar dom ? Jag kan köra bf3 med skaplig fps och all cod spel har jag testat upp til ghost och dom funkar fin fint. Skulle bli extremt tacksam om någon nappade och vill hjälpa.

 

MVH/ Victor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Det underlättar för dom som skall försöka hjälpa till om du talar om vad du har för dator.

Fabrikat och modellbeteckning?

 

Om hemmabygge:

Moderkort; fabrikat och modellbeteckning?

 

Grafikkort; fabrikat och modellbeteckning?

CPU (Processor)?

Nätaggregat; effekt etc?

Operativsystem samt 32 eller 64 bitar?

 

Om du har svårt att få fram dessa uppgifter, så kan du köra gratis Speccy (jag tror nedladdningen skall starta automatiskt.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Dell Studio XPS 8100 ingen grym speldator men funkar har haft den i tre år.

CPU: Intel Core i3 540

Operativsystem: Windows 7 64 bitar

moderkort: Dell Inc.

grafikkort: ATI Radeon HD 5670 (Dell)

Philips 244E (1920x1080@60Hz)
42LF65 (1920x1080@60Hz)

 

Som du ser är det inte dom nyaste grejerna. Behöver jag skaffa en ny dator? Jag vet inte vad Nätaggregat är tyvär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Nu har jag inte kollat vilka systemkrav det är på dom spel du räknat upp, men har du senaste grafikdrivrutin installerad?
Börja med detta och återkom.

 

Ladda ned senaste AMD Catalyst Software Suite som också innehåller senaste grafikdrivrutin.

http://support.amd.com/en-us/download

 

Välj Desktop, Radeon HD-series, HD 5xxx series PCIE, operativsystem och antal bitar.

 

1). Avinstallera först den gamla versionen av AMD Catalyst i Kontrollpanelen > Program

(om du har detta installerat) och starta därefter om datorn.

 

2). Om du kör med Windows Vista, Windows 7 eller Windows 8 så högerklickar du på den nyss nedladdade installationsfilen och väljer "Kör som administratör".

  • Ha helst inga andra program igång när du installerar AMD Catalyst, förutom filhanteraren (Utforskaren).

 

3). Efter att installationen är klar startar du om datorn.

 

4). Eventuellt kan du behöva ställa in bildskärmsupplösningen så att den stämmer med din bildskärm.

Enklast brukar vara att på en Windows Vista, Windows 7 eller Windows 8/8.1 dator; högerklicka på skrivbordet och välja Skärmupplösning tex. 1920x1080 eller vad det nu kan vara för just din bildskärm.

Alt. kan man också göra detta via AMD Catalyst kontrollpanel.

 

 

Finns det någon gul eller röd symbol vid någon enhet i Enhetshanteraren som indikerar problem med just den enheten?

Citat:

  • Öppna Enhetshanteraren genom att klicka på Start-knappen 4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_818, Kontrollpanelen, System och säkerhet och sedan på Enhetshanteraren under System. 18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b_48. Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

 

Saknas drivrutiner för din dator (utom grafikdrivrutinen som du hämtar enligt instruktion ovan) så hämtas dessa från Dell Support, där du anger Service tag nr. som står på en etikett på datorn, så du får rätt drivrutiner till din dator. Ja om det visas på något problem i Enhetshanteraren eller om det finns nyare att installera.

Det finns även ett Diagnostikprogram som kan köras på Dells sida och där man kan välja tex. Spelproblem etc. Kan ju vara värt att prova om inte installation/ominstallation av senaste Amd Catalyst Software Suite löste ditt problem.

 

Har du kört Windows update? Annars gör detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...