Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datum i Access SQL?


ottarpslisa

Rekommendera Poster

Hej,

jag har en liten databas med användare och nu lyckas jag inte så bra.

Databasen har personer och varor. På startformuläret har jag en knapp som öppnar en rapport. Vilka resultat som visas på rapporten beror på två textrutor på startformuläret. En textruta tar datum och en textruta person.

 

Mitt problem är att jag inte lyckas skriva en fråga som tar fram rätt rader från databasen, de är i samma format så den biten borde fungera men det gör det naturligtvis inte ändå. Formatet är kort datum på både textboxen och i tabellen.

 

Är det någon som förstår vad det är jag gör fel? (eller har något mer jag kan kolla upp)

 

Med Vänlig Hälsning

Lisa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

textboxen där jag ska hämta datumet ifrån har formatet kort datum och detsamma gäller tabellen datum och format kort datum

 

Frågan ska bara plocka ut det som ligger på det datumet och med den användaren, hm... kan det vara så att man trots dessa inställningar behöver göra något som date(tbDatum)? jag testar

 

Frågan är alltså SELECT tabell.*

FROM tabell

WHERE tabell.ID=[forms]![startform]![tbPerson] AND tabell.datum=[forms]![startform]![tbDatum];

 

Lisa

 

 

EDIT: Ja så kan det vara, plötsligt fungerade det klockrent. Inte blev jag klokare av det men lite gladare i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...