Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Textremsor på skärmen


bokeldare

Recommended Posts

Har nåt konstigt med min skärm. Det blir kvar textremsor från avslutade program. var som helst på skärmen kan de ligga och de går inte bort genom att uppdatera skärmen. Däremot efter omstart är de borta. Och om jag ändrar upplösning. Men det är ju omständigt att måste starta om stup i ett eller ställa om upplösningen. 
Vad kan detta bero på? Har NVidia kort Geforce GTX 460, Bildskärm BenQ M2700HD DVI. Kör Win 7 64b.

se bif bild där remsan öppna mapp ligger kvar när jag öppnat Opera. Remsan ligger också på skrivbordet om jag släcker Opera. Textremsan tycks alltid ligga överst. Det blir alltid bara 1 textremsa.

 

post-70946-0-67408200-1411667622_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du skulle ju kunna prova att ominstallera nVidas grafikdrivrutin, om inte annat så får du senaste grafikdrivrutinen installerad.

 

Hämta först här till ditt grafikkort och operativsystem:

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/77837/en-us

 

Sedan avinstallera befintlig nVidia programvara (nVidia Control panel) om du har detta installerat.

Start > Kontrollpanelen > Program.

 

Därefter högerklickar du på nVidias installationsfil du nyss laddat hem och väljer "kör som administratör".

 

Starta om datorn när allt är klart och ev. kontrollera och ändra bildskärmsupplösning efter vad din bildskärm skall ha (1920x1080 är det visst).

Högerklicka på skrivbordet och välj Bildskärmsupplösning.

 

Hur fungerar det nu?

Link to comment
Share on other sites

Jag är tveksam  till att detta skulle ha något att göra med TS problem.

Processorns cache minne: http://www.nordichardware.se/Processor-Recensioner/intel-pentium-4-32ghz-extreme-edition/2MB-L3-cache-Vad-och-varfor-forts.html

 

Problemet känner jag också igen för länge sedan, tyvärr kommer jag just nu inte ihåg vad som var rotorsaken, men uppgradering av processor och minne var det i varje fall inte i mitt fall.

 

Glömde fråga sist; har detta fenomen nyligen uppträtt, eller har det alltid varit så?

Har du ändrat någonting i datorn; te.x. installerat ny H/W eller S/W innan detta fenomen började uppträda?

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...