Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Davidsu

Rekommendera Poster

Köper ni mycket ekologiskt numera? Det är ju himla poppis med ekologiska barnkläder, mat, dryck och viner nu. 

 

Så nu så undrar jag om ni har några bra tips på nya ekoprodukter? Tänkte satsa på att bli en liten ekonörd nu. 

 

Gärna vintips. 

 

Tja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Ove Söderlund

Varsågod! :)

 

För tillfället är det just detta ekovin som jag fallit för. Får återkomma om jag stöter på något annat gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Testade Morbergs ekologiska i helgen, blev väldigt förvånad över att det var så bra, kan rekommendera att testa hans ekologiska merlot: http://www.systembolaget.se/78081

Ja, att du gillar Morbergs produkter och gärna vill pusha för dem har vi ju sett tidigare så det är ju inte direkt oväntat att du gillar det vinet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper ni mycket ekologiskt numera? Det är ju himla poppis med ekologiska barnkläder, mat, dryck och viner nu. 

 

Så nu så undrar jag om ni har några bra tips på nya ekoprodukter? Tänkte satsa på att bli en liten ekonörd nu. 

 

Gärna vintips. 

 

Tja!

Hej.

 

Ja, jag har ett mycket bra tips ett ekologiskt dryckjom. Antar att det är en smula tråkigt, då det är en alkoholhaltig dryck som efterfrågas.

Hur som haver. Jag slår ett slag för Hjordnära Ekologisk Gammeldags Mjölk fetthalt 3,7-4,3 %.

Godare mjölk finns förmodligen inte att uppbära på denna planet.

Men, som sagt, det var ju inget vin, men ekologiskt i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Dennispaketet

Jag drack en god mjölk häromdagen som kom i en stor plastflaska. Minns inte vad namnet är. Mycket bättre än Arla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det ha varit  ÅSENS LANTMJÖLK  från Skånemejerier? 

Denna mjölk kommer från ett litet mejeri i Kågeröd Skåne och var självständigt tills för nåt år sen när de gick upp i Skånemejerier.

Mjölken är ohomogiserad  vilket betyder att fettet lägger sig på ytan av mjölken därför måste man skaka om dunken innan man häller upp mjölken för att blanda grädden och mjölken. Godare och nyttigare mjölk än denna finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper alltid ekologiska/änglamark-bananer på Coop. Klart godare än alternativen. Annars är jag inte noga med att välja ekologiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får som förmån, frukt på jobbet, två ggr i veckan, bl.a. ekologiska bananer, men dom är så små, så det är inte mycket innanför skalet, då blir dom ganska dyra i kilopriset, även för företaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga tomater & bananer som växer i februari månad!

Beror väl på var på jordklotet de finns.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...