Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anslutning av mail


short

Rekommendera Poster

Jag har nyss köpt en Toshiba bärbar dator med Windows 8. Den har en app där man ska ansluta sina befintliga mailkonton. G-mail kontot gick bra och fungerar nu men inte mitt Comhem-konto. Jag har kontaktat tre olika servicetekniker hos Comhem som samtliga givit mitt de uppgifter som jag ska använda för att registrera mailkontot men systemet svarar bara att det saknar de uppgifter som behövs. Alla tre teknikerna har lämnat samma uppgifter och i detalj förhört mig om vad jag matat in. Ingen förstår varför kontakt inte etableras. Jag har två gånger kontaktat Toshiba (dit Microsoft hänvisar eftersom det handlar om en förinstallerad produkt). Där svarar man att även andra kunde har haft samma problem men verkar totalt ointresserade av att själva kontakta Comhem eller någon annan leverantör som andra kunder har problem med. Vad göra???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Mailappen i win 8 klarar tydligen inte av hantera pop3 konton. Du kan installera t.ex Mozillas Thunderbird i skrivbordsläget på laptopen, den kan hantera alla typer av mailkonton.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mailkonto jag försöker registrera är comhems webbmail och det finns olika anslutningar för POP och annat. Jag har inte POP så jag går lorrekt väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst jag förstår att jag kan gå via webben till min mail men det är inte problemet. Mailappen i Windows 8 fungerar ju som en samlingsplats för flera mailkonton (för den som har flera mailkonton). Jag får där en snabb överblick över alla mina nya mail. Problemet är att appen inte vill ta emot mitt comhem-konto trots korrekta portar etc som jag fått av Comhems tekniker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du tänka dig att använda ett mer normalt e-postprogram som Mozilla Thunderbird eller Windows Live Mail i stället?

Det är ju inte nödvändigt att använda den enkla e-postappen bara för att man har Windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev Live Mail och jag avinstallerade appen!  Appen var ganska usel när det gällde att presentera och lagra mail. Trodde i min enfald att appen skulle vara ett steg framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appen är till för dem som vill ha något enkelt, typ det som finns i smartphones, för mer avancerade produkter hade ju Microsoft redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Epost appen KAN lagra epost på samma sätt som övriga epostprogram...

 

Man får starta epost-appen, och via nedre högra hörnet gå in på kugghjulet (inställningar, klicka på Konton, samt det epostkonto man vill justera och där under: "Ladda ner epost" välja : När som helst.

 

Du kan även (på t.ex. modeller med mindre hårddisk) välja att endast se senaste veckorna eller senaste månaden!

 

Så lagringen är det egentligen mindre problem med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...