Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Raderat minneskort mobil


Euro

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har precis bytt telefon och en vänlig själ skulle hjälpa mig att föra över saker från den gamla till den nya. Han sa att han skulle föra över bilder mm till minneskortet och sen var det bara att flytta över minneskortet till den nya mobilen. Problemet är bara det att nu är minneskortet helt tomt så han råkade väl radera allt på det.

 

Går det att "rädda" det gamla som fanns på kortet och hur går man till väga i sånt fall? Det gäller ett Micro-SD och jag har inte använt minneskortet efter jag upptäckte att det var tomt.

 

Tacksam för råd och tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har du minneskortsläsare till kortet som du kan ansluta till en dator?

Om så är fallet, hämta Recuva här:

 

https://www.piriform.com/recuva

 

Installera programmet, koppla in minneskortet till datorn och skanna av kortet med programmet.

Det kan återställa filer från kortet.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Lite sent svar men jag tänkte bara berätta att jag till slut lyckades greja så att de mesta filerna gick att återskapa. Tack för hjälpen!  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bör kolla innehållet på minneskortet på en dator eller telefonens filhanterare innan man tar till åtgärder.

 

Kan vara så att innehållet inte har blivit scannat av telefonen så att det ser ut som t.ex bilder och musik och annat inte finns. Har man mycket musik och foton kan det ta lång tid innan allt är scannat och syns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tune,

 

Jag hade kollat minneskortet på flera enheter, både mobiler och datorer utan att få upp nåt.

 

Jag har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...