Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

cmd tolken när man kommer in i windows


Martassen

Rekommendera Poster

När jag startar min bärbara dator med Windows 8.1 så brukar dosprompten(commandotolken) komma fram några sekunder som en liten skärm när jag ser Windows och skrivbordet. Den försvinner efter antal sekunder(2-3 sekunder) när jag kommit in i Windows.

 

Har aldrig sett sett tidigare då det hände igår.

 

Kan man få bort detta eller hur funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startar min bärbara dator med Windows 8.1 så brukar dosprompten(commandotolken) komma fram några sekunder som en liten skärm när jag ser Windows och skrivbordet. Den försvinner efter antal sekunder(2-3 sekunder) när jag kommit in i Windows.

 

Har aldrig sett sett tidigare då det hände igår.

 

Kan man få bort detta eller hur funkar det?

Det här är vanligt om man har ett grafikkort som är tillverkat av AMD.

 

Har din dator AMD-grafik?

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är vanligt om man har ett grafikkort som är tillverkat av AMD.

 

Har din dator AMD-grafik?

 

Åge

Javisst kan det vara så, det behöver inte vara för att det har kommit ett flertal olämpliga/skadliga program de senaste dagarna. Men att kommandotolken startar verkar ha börjat ungefär samtidigt som de olämpliga programmen.

 

Det får väl utredas vidare om det inte försvinner när de olämpliga programmen tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst kan det vara så, det behöver inte vara för att det har kommit ett flertal olämpliga/skadliga program de senaste dagarna. Men att kommandotolken startar verkar ha börjat ungefär samtidigt som de olämpliga programmen.Det får väl utredas vidare om det inte försvinner när de olämpliga programmen tas bort.

Jag såg att ärendet tog fart och skadliga ämnen upptäcktes.

AMDs Catalyst startar upp och visar Kommandotolken ett kort ögonblick.

Därför tyckte jag att det kunde vara läge att se om det finns grafikkort från denna tillverkare.

 

Eftersom det uppenbarligen fanns ohyra i datorn skrev jag inget mer i tråden.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...