Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mail från Outlook 2013 går inte fram till Yahoo


JanKal

Rekommendera Poster

När jag skickar mail från Outlook 2013 till en Yahoo-adress går inte mailet fram.

Felmeddelande: 

"This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: X@Yahoo.se

All hosts have been failing for a long time and were last tried after this message arrived"

 

Om jag skickar samma mail till samma email-adress från mitt gmail-konto så fungerar det.

Är det någon på forumet som vet vad som är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana fel brukar bero på att man stavat fel i adressen, att något mellanslag finns med som ställer till det eller så men:

 

från mitt gmail-konto

Menar du med det med annan klient, ex. en webbläsare eller har du gmail-kontot i Outlook 2013?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana fel brukar bero på att man stavat fel i adressen, att något mellanslag finns med som ställer till det eller så men:

 

Menar du med det med annan klient, ex. en webbläsare eller har du gmail-kontot i Outlook 2013?

Jag kopierar adressen från en webb-sida i båda fallen så där kan det inte vara fel.

Det fungerar oavsett hur jag använder gmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skickar mail från Outlook 2013 till en Yahoo-adress går inte mailet fram.

Om jag skickar samma mail till samma email-adress från mitt gmail-konto så fungerar det.

 

Jag har lite svårt att förstå vad du menar. Menar du att yahoo.se adressen tar emot ditt mejl från ditt gmail-konto men inte ditt mejl från ditt Outlook 2013 konto? (Jag gissar att yahoo-adressen inte är din egen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite svårt att förstå vad du menar. Menar du att yahoo.se adressen tar emot ditt mejl från ditt gmail-konto men inte ditt mejl från ditt Outlook 2013 konto? (Jag gissar att yahoo-adressen inte är din egen.)

Helt rätt uppfattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Går det bra att skicka mejl från ditt Outlook 2013 konto till andra mejladresser (så det bara är yahoo-adressen som krånglar)?

Du kan i vilket fall som helst kontrollera att ditt Outlook 2013 konto är korrekt konfigurerat:
http://www.inmotionhosting.com/support/email/email-troubleshooting/problems-sending-mail-receiving-is-fine

Jag har inte Outlook 2013 och hittade ingenting om ditt problem här:
Grundläggande uppgifter i Outlook 2013
Nyheter i Outlook 2013

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kopierar adressen från en webb-sida i båda fallen så där kan det inte vara fel.

Det fungerar oavsett hur jag använder gmail.

Föreslår ändå att du prövar med att skriva av den i stället.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreslår ändå att du prövar med att skriva av den i stället.

Problemet är nog löst. Comhem, som är min bredbandsleverantör, bekräftar att Yahoo blockerar mail från Comhem-adresser pga för mycket spam.

Tack för visat intresse att lösa problemet. /Jan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du berättade vad stoppet till yahoo berodde på! Många följer aldrig upp de svar de får på sina frågor och då hänger ju tråden liksom i luften för den som hittar den och söker en lösning på samma problem. Jag har en yahoo.se adress men tror aldrig jag fått något spam dit från någon comhemadress. Har nog inte fått något ickespam heller till yahoo från comhem vad jag kan erinra mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...