Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

M3U går inte att spela.


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej.

 

Nu är jag här med min sk-t igen. Mina spellistor är i formatet M3U vilket tydligen är vanligt och helt ok. WMP o 2 andra spelare kunde spela mina spellistor utan problem. Min ena hd började bli full, så jag flyttade nästan all musik till en extern hd. Samtidigt kopierade jag mina spellistor till den externa hd. Efter det kan ingen av mina spelare spela upp från spellistorna. Nu börjar WMP punda sig mer än vanligt, spellistorna är ofullständiga, den spelar inte vissa spellistor o.s.v. Jag tror felet ligger hos WMP, så jag kopplar ur den och avinstallerar de andra spelarna.Nu har jag en spelare, Kantaris Media Player Lite som tidigare spelade listorna utan problem. Listorna kommer upp i spelaren men sen händer ingenting. Den spelar musiken på den externa hd, cd o dvd utan problem. Kan det ha hänt något med filerna eller är jag korkad som missar någon inställning? Får nu konstiga meddelanden, se bild.

När jag kollar på egenskaper, ser jag Googles logga, kan Google ha manipulerat filerna på något sätt?

Se bild

post-29392-0-43321500-1409752011_thumb.png

 

post-29392-0-18522300-1409752312_thumb.png

 

Tacksam för alla förslag

Ronnie.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att ändra standardprogrammet genom att klicka på "ändra" vid "Öppna med" och välj önskat program.

 

Förhoppningsvis ändrar Chrome inte om det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det inte fel enhet som ska spelas upp när du flyttat filerna?

Den externa får ju annan enhetsbokstav.

Rätta om jag har fel.

 

 

E:/    F:/     ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det inte fel enhet som ska spelas upp när du flyttat filerna?

Den externa får ju annan enhetsbokstav.

Rätta om jag har fel.

 

 

E:/    F:/     ?

 

Oavsett om filerna flyttats borde spellistan kunna öppnas och spelas upp. Ofta är det relativa sökvägar till musikfilerna i spellistan, så så länge man inte ändrat förhållandet i hur musikfilerna ligger i relation till spellistan ska det ändå fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tackar för förslagen men så lätt är det  naturligtvis inte. Jag tror att det är  WMP o detta jävla påfund med bibliotek som strular. Jag har avinstallerat o återinstallerat spelare, jag har flyttat sökvägar, inkluderat mappar i bibliotek, även fått tips från Microsoft community som jag följt. Jag har öppnat spellistorna med anteckningar o allting ligger i mappen. Någonstans så strular sökvägen, listorna kommer upp i spelarna, men går ej att spela. Tidigare hade jag XP, jag kunde ha flera spelare, olika brännarprogram, olika filtyper, massor med spellistor och det funkade hur bra som helst, aldrig något strul. W7  ska ju vara ett modernare OS, men jag tycker det mesta verkar vara rena skiten. Det måste väl finnas fler än jag som använder spellistor, bränner blandade CD o använder W7? Hallå var är ni?

 

Ronnie. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade själv liknande problem med WMP mina album fick samma namn så det gick inte att hita det jag letade efter. Jag fick tips om MusicBee hämtas här:http://www.getmusicbee.com/download/

Dessutom finns det en tråd om mina problem här

//eforum.idg.se/topic/343733-har-fått-en-massa-extra-oönskat-på-musicbee/

Bifogar hur det ser ut på min MusicBee Listor har jag inte gjort men det är lätt att fixa till kan bara säga att sedan jag gick över till MusicBee har allt funkat till 100%

post-127175-0-27213800-1410023761_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Snow!

 

Jag läste om ditt strul, men kan inte påstå att jag blir mycket klokare. :huh:  Har precis spelat in o bränt 2 blandade cd. La in dem på samma disk där jag har resten av mina spellistor, funkar klockrent. Nu har jag inte försökt spela upp med WMP och det kanske är det man ska undvika. Jag blir mer o mer övertygad att det är WMP som ställer till det. Att jag överhuvudtaget använder WMP är för att jag tycker det är enkelt o smidigt när jag gör mina blandade CD. Får nog tänka om där. Sitter nu i valet o kvalet om jag ska behöva göra om 40 CD med ca 16 låtar på varje CD  :thumbsdown: FY F-N.

 

Ronnie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...