Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Galaxy S4 hjälp!


Druminator

Rekommendera Poster

Hej!

 

För en månad sen så slutade min mobil (Samsung Galaxy S4) att registrera simkortet genom att den visade meddelandet "sätt i SIM-kort". Först trodde jag att det var mitt simkort som hade gett med sig så jag beställde helt enkelt ett nytt från Halebop (mitt abbonemang) som jag så klart fick gratis. Satte i det men mobilen registrerade fortfarande inte simkortet. Chattade med Halebop som uppgraderade mitt nya simkort men till ingen nytta. Jag misstänkte då att simkortsläsaren i mobilen hade gått sönder. Chattade med dom igen, varpå dom sa att jag bör skicka in mobilen på reperation vilket jag också gjorde.

 

Suck två veckor senare vilket var igår dimper mobilen ner i brevlådan. Sätter i simkortet men fortfarande samma jä**a meddelande. Nu börjar tålamodet försvinna!

Tittar i arbetsrapporten som följde med mobilen, där står att dom bytt kortläsarmodulen, uppdaterat mjukvaran samt några andra tester bl.a samtalstest.

 

Jaha...

 

Så jag kontaktade deltaservice.se som repererade min mobil och dom svarade:

 

Vi har bytt simkortsläsaren och den fungerade när teknikern testade med våra simkort.

För att utesluta om det är defekt kan du testa med något annat simkort. Vi använder Telia och Telenor som testsimkort.

 

Har bytt simkort, uppgraderat simkortet, bytt simkortsläsare, uppgraderat mjukvaran vad mer finns att göra?

 

Finns det nån som har nått tips? Det sämsta är att jag valde 24 månader så jag är fast på Halebop, i nuläget vill jag inget hellre än att byta. Hittar inga telefon nummer på deras sajt utan bara denna jädra chatt som driver mig till vansinne.

 

Tacksamma för alla tips! 

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...