Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
MariaE

Linux på Diatext IV

Rekommendera Poster

MariaE

Jag har en texttelefon som har Linux som operativsystem. Men det ser man bara om man drar ut sladden från texttelefonen och sätter i den igen. Vad finns det mer för saker som har Linux i sej. Sånt som inte är äkta datorer. Det går inte ens att lagra samtalen på USB-minne fast texttelefonen har ett håi för USB-minne inget riktigt uttag alltså. 

/Maria

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
NoWin

Linux finns i det mesta som inte är rena datorer.

Linux används mycket inom så kallade inbyggda system, kan vara TV-apparater, DVD-spelare, larm, portkodsystem osv.

Det vanligaste sombygger på Linux är smarttelefonersomkör Android.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Flyfisherman
Det går inte ens att lagra samtalen på USB-minne fast texttelefonen har ett håi för USB-minne inget riktigt uttag alltså.

Ja detta håller jag med om, det är ett problem ibland och en begränsning i antingen hårdvaran eller i mjukvaran.

Har själv stött på detta fenomen.

Men; menar du att det finns ett sk.uttag men utan kontakt-bleck för att ansluta?

Är du säker på att du är på rätt uttag nu, ett USB-uttag?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MariaE

Ja jag har ringt de som gör min textelefon och frågat. Vad har du för texttelefon ? 

/Maria

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Flyfisherman

Nej jag har ingen texttelefon, men har en bekant som hade en äldre sådan, nu är den utbytt och har ingen aning om vilka saker man kan göra med den.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MariaE

Ibland är det väldigt bra med texttelefon t.e.x. när man väntar i telefonkö.  Jag tänkte bifoga en bild på detta. Men det har jag på ett annat USB-minne. Bild kommer så småning om. Denna bild finns nog också på en av mina äkta DVD-R-skivor eller så finns den kvar på min andra dator.

/Maria

Redigerad av MariaE

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MariaE

Orsaken till att min texttelefon inte funkade var att den helt plötsligt var kopplad till batteridrift. Jag trodde att den skulle börja använda ström igen när jag hade satt i kontakten som hade ramlat ner på golvet. Det var bara skärmen som lyste när den var kopplad till batteridrift. Jag vill inte använda datorn och ringa via internetportalen.  Jag slår hårdare på tangenterna när jag ringer med texttelefon. Dessutom tycker jag att det var bättre tangentbord på förra texttelefonen Diatext lll. Det gick att skriva fortare då och blev inte så mycket fel när man kunde trycka ner tangenterna ordentligt. Det är samma sorts tangenter på texttelefonen numera som det är till datorer. :-( 

/Maria

Redigerad av MariaE

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MariaE

Nu kommer lite bilder från Diatext. Jag vet att många hörande är intresserade. 

/Maria

post-120863-0-65457700-1415625639_thumb.jpg

post-120863-0-29575000-1415625682_thumb.jpg

post-120863-0-71821600-1415625753_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MariaE

Innan jag fick min Diatext IV hade jag även ett modem till datorn så att jag kunde ringa personer. Då kunde jag spara samtal som t.e.x. detta roliga samtal. 

/Maria

Skitlöjligt samtal.txt

Redigerad av MariaE

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...