Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
bigguscoolis

LÖST Hemnätverk fildelning åtkomst

Rekommendera Poster

bigguscoolis

Hej! Håller på att bli galen här, helt plötsligt så kan jag inte komma åt min utdelade partion på min bärbara och tvärtom. Fjärrstyrning funkar dock och jag kan kopiera filer från datorn jag går in på till den jag sitter vid och då alla filer.

Har kollat så att alla inställningar är lika på båda datorerna, har startat om routern och båda datorer syns i Utforskaren. Skickar med screen på inställningarna som är lika på båda datorerna, använder inte Hemgrupper, har aldrig gjort, endast användarkonto och lösenord.

Vad är det som går fel? Kan någon hjälpa mig?

MVH Hassepost-61795-0-90523500-1408958264_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
bigguscoolis

Hej igen! Ta mig sjutton om jag inte fick det att fungera trots allt, visade sig att jag hade olika behörigheter på datorerna, den bärbara är Win 7 Proffesional och stationära är Win 7 Home Premium.

Ville ändra behörigheten på bärbara men var inte inloggad som riktig Admininstratör, lösningen fanns ju här http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.534385/har-vacker-du-windows-hemliga-administrator rätt under näsan på oss alla.

Visserligen får man ett nytt skrivbord att konfigurera men det är ordnar man ju allt eftersom i alla fall, skickar screen på inställningarna som jag gjorde lika på båda datorerna, la till fullständiga rättigheter på min partition D\ på alla de fyra kontona. Sedan seglade jag in som förr igen, hoppas att detta ska hålla i sig och inte krångla något mer.

Finns här på Forumet resten av dagen om någon undrar något. Hoppas ni fattar annars är det bara att fråga.

post-61795-0-86582200-1408971868_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
bigguscoolis

Hej igen! Ta mig sjutton om jag inte fick det att fungera trots allt, visade sig att jag hade olika behörigheter på datorerna, den bärbara är Win 7 Proffesional och stationära är Win 7 Home Premium.

Ville ändra behörigheten på bärbara men var inte inloggad som riktig Admininstratör, lösningen fanns ju här http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.534385/har-vacker-du-windows-hemliga-administrator rätt under näsan på oss alla.

Visserligen får man ett nytt skrivbord att konfigurera men det är ordnar man ju allt eftersom i alla fall, skickar screen på inställningarna som jag gjorde lika på båda datorerna, la till fullständiga rättigheter på min partition D\ på alla de fyra kontona. Sedan seglade jag in som förr igen, hoppas att detta ska hålla i sig och inte krångla något mer.

Finns här på Forumet resten av dagen om någon undrar något. Hoppas ni fattar annars är det bara att fråga.

Jag igen, jag använder den här metoden eftersom jag inte vill dela ut varken skrivare eller dem förinställda mapparna för delning på C: jag vill bara dela ut partitionen D: och bara till mig själv, upptäckte att Hemgrupper inte funka enkelt precis om man bara vill dela ut egna mappar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...